Referanseoversikt

Vi jobber med mange spennende bedrifter innenfor ulike bransjer. Vi er veldig stolte av kundene våre og det vi sammen har fått til. Her ser du noen av våre referanser.

– Ingen grunn til å bytte når vi har valgt det beste CRM-systemet i Norge, sier Alexander Selheim, daglig leder hos Møtebooking Norge.

Alexander Selheim, daglig leder hos Møtebooking Norge
Prøv systemet gratis

- Det bare virker - og det imponerer

Møtebooking Norge AS er en av Nextcoms eldste kunder.

For seks år siden ble Møtebooking Norge AS stiftet. Selskapet hjelper sine kunder med å få møter med potensielle kunder.

Selskapet fra Bergen har mange kunder, og det hadde gått fullstendig i ball om de ikke hadde et CRM-system de kunne stole på, forteller daglig leder hos Møtebooking Norge AS, Alexander Selheim.

– Vi ble kunde hos Nextcom i 2012. Vi ønsket det beste CRM-systemet for å holde orden på alle våre kunder og gjøre jobben til våre ansatte enklest mulig. Samtidig var det viktig at bedriftens ledelse kunne få en grei oversikt over jobbene som ble gjort, slik at vi kunne fordele ressurser best mulig på våre kunder, sier Selheim.

Nextcom skilte seg ut i konkurransen med andre norske CRM-aktører, men også store, internasjonale selskaper, kom til kort da vi skulle velge, forteller han.

– Vi fant fort tonen med Nextcom, og har vært veldig fornøyd med dem i syv år nå, sier Selheim.

Logging og oversikt
Selheim forteller videre at i en travel møtebooking-hverdag for kunder over hele Norge, har de ikke tid til unødvendig administrasjon og flere programmer for å holde orden på avtaler og kunder.

– Nextcoms CRM-system sparer oss for masse tid og manuelt arbeid ved at logging av samtaler og kundeoversikter gjøres automatisk og blir synlig for alle. Dermed får både ledelse og ansatte oversikt over kundeporteføljer, hva som er sagt, leads som må følges opp og avtaler som skal følges opp. Vårt CRM-system gjør alt dette uten at vi tenker så mye over det. Og det er kanskje det beste med Nextcoms systemer.

– Det bare virker. Og det imponerer. Dermed gjør systemet oss gode i dialog med våre kunder, sier Selheim.

Anbefaler til alle
Alexander Selheim forteller at han har en god dialog med Nextcom.

– De er veldig tilgjengelige, og fikser eventuelle problemer veldig kjapt. De er rett og slett på den berømte ballen, og er dyktige fagfolk. Opp gjennom årene har vi benchmarket Nextcom mot andre, og de har alltid vunnet med suveren margin, sier Selheim.

Han legger til at det faller ham naturlig å være en god ambassadør for Nextcom.

– Jeg anbefaler Nextcom varmt til alle jeg snakker med som er på jakt etter et godt CRM-system. Nextcom fra Sandefjord er i særklasse innen CRM-systemer. Vi kommer til å være kunder i mange år fremover, sier daglig leder hos Møtebooking Norge As, Alexander Selheim.

- Det bare virker - og det imponerer

– Ingen grunn til å bytte når vi har valgt det beste CRM-systemet i Norge, sier Alexander Selheim, daglig leder hos Møtebooking Norge.

Alexander Selheim, daglig leder hos Møtebooking Norge

Møtebooking Norge AS er en av Nextcoms eldste kunder.

For seks år siden ble Møtebooking Norge AS stiftet. Selskapet hjelper sine kunder med å få møter med potensielle kunder.

Selskapet fra Bergen har mange kunder, og det hadde gått fullstendig i ball om de ikke hadde et CRM-system de kunne stole på, forteller daglig leder hos Møtebooking Norge AS, Alexander Selheim.

– Vi ble kunde hos Nextcom i 2012. Vi ønsket det beste CRM-systemet for å holde orden på alle våre kunder og gjøre jobben til våre ansatte enklest mulig. Samtidig var det viktig at bedriftens ledelse kunne få en grei oversikt over jobbene som ble gjort, slik at vi kunne fordele ressurser best mulig på våre kunder, sier Selheim.

Nextcom skilte seg ut i konkurransen med andre norske CRM-aktører, men også store, internasjonale selskaper, kom til kort da vi skulle velge, forteller han.

– Vi fant fort tonen med Nextcom, og har vært veldig fornøyd med dem i syv år nå, sier Selheim.

Logging og oversikt
Selheim forteller videre at i en travel møtebooking-hverdag for kunder over hele Norge, har de ikke tid til unødvendig administrasjon og flere programmer for å holde orden på avtaler og kunder.

– Nextcoms CRM-system sparer oss for masse tid og manuelt arbeid ved at logging av samtaler og kundeoversikter gjøres automatisk og blir synlig for alle. Dermed får både ledelse og ansatte oversikt over kundeporteføljer, hva som er sagt, leads som må følges opp og avtaler som skal følges opp. Vårt CRM-system gjør alt dette uten at vi tenker så mye over det. Og det er kanskje det beste med Nextcoms systemer.

– Det bare virker. Og det imponerer. Dermed gjør systemet oss gode i dialog med våre kunder, sier Selheim.

Anbefaler til alle
Alexander Selheim forteller at han har en god dialog med Nextcom.

– De er veldig tilgjengelige, og fikser eventuelle problemer veldig kjapt. De er rett og slett på den berømte ballen, og er dyktige fagfolk. Opp gjennom årene har vi benchmarket Nextcom mot andre, og de har alltid vunnet med suveren margin, sier Selheim.

Han legger til at det faller ham naturlig å være en god ambassadør for Nextcom.

– Jeg anbefaler Nextcom varmt til alle jeg snakker med som er på jakt etter et godt CRM-system. Nextcom fra Sandefjord er i særklasse innen CRM-systemer. Vi kommer til å være kunder i mange år fremover, sier daglig leder hos Møtebooking Norge As, Alexander Selheim.

IT-selskapet IKT Partner har vært fornøyde kunder av Nextcoms CRM-systemer i flere år.
– Nå selger vi CRM-systemet til Nextcom til våre kunder også. Det er et kvalitetsstempel, sier daglig leder Roger Nilsen.

Roger Nilsen, daglig leder IKT Partner
Prøv systemet gratis

Ingen mer riving i håret på grunn av kaos

IKT Partner ble kunde av Nextcom i 2014. Før den tid var det mye excel-ark og «riving i håret over manglende kontroll på kunder og leads», forteller Roger Nilsen.

– Vi er en bedrift med mange agenturer og selgere på provisjon. Å holde orden på alle innkommende salg og leads, er mildt sagt en utfordring for de fleste bedrifter om de ikke har et godt CRM-system, sier Roger Nilsen.

Så lyset i 2014
IKT Partner ble kunde av Nextcom for fem år siden.– Jeg har jobbet med salg i alle år, men det var først med kjøpet av Nextcoms CRM-system i 2014 det gikk opp for meg at kundeinformasjon og leads kan settes skikkelig i system, uten at det trenger å være komplisert, sier han.

I dag bruker alle ansatte i IKT Partner Nextcoms system. I tillegg har bedriften fått god hjelp med implementering av ny nettbutikk fra Nextcom.

– Webbutikken vår er blitt veldig fin og oversiktlig. Det var på tide. Nå ser vi salget øker fra nettkanalen vår, sier Nilsen.

Full kontroll
Det fine med et godt CRM-system, er at vi hele tiden har full kontroll, forteller IT-sjefen.

–  Både vi som jobber på salg, teknikerne og backoffice og ledelse har full kontroll over hverdagen vår. Alle vet til enhver tid hvor alle ordrene er, hva som er situasjonen på de ulike ordrene og ikke minst: hvordan salget går og hvordan kunder følges opp. Nextcom har levert et enkelt, men veldig effektivt og oversiktlig system til oss, sier Nilsen.

Selger Nextcoms CRM-systemer til egne kunder
IT-sjefen forteller videre at de nå har begynt å selge videre Nextcoms CRM-system til egne kunder. På lisens.

– Vi er et lite IT-selskap med 20 ansatte, og har ikke råd til misfornøyde kunder. Derfor tenker vi oss alltid godt om når vi skal selge på lisens for andre selskaper.

– Nå selger Nextcoms CRM-system videre til våre kunder, og grunnen til det er enkel: Vi har i flere år vært brukere av CRM-systemet, og er veldig fornøyd. Vi vet at da blir også våre kunder fornøyd med oss, sier daglig leder hos IKT Partner, Roger Nilsen.

Ingen mer riving i håret på grunn av kaos

IT-selskapet IKT Partner har vært fornøyde kunder av Nextcoms CRM-systemer i flere år.
– Nå selger vi CRM-systemet til Nextcom til våre kunder også. Det er et kvalitetsstempel, sier daglig leder Roger Nilsen.

Roger Nilsen, daglig leder IKT Partner

IKT Partner ble kunde av Nextcom i 2014. Før den tid var det mye excel-ark og «riving i håret over manglende kontroll på kunder og leads», forteller Roger Nilsen.

– Vi er en bedrift med mange agenturer og selgere på provisjon. Å holde orden på alle innkommende salg og leads, er mildt sagt en utfordring for de fleste bedrifter om de ikke har et godt CRM-system, sier Roger Nilsen.

Så lyset i 2014
IKT Partner ble kunde av Nextcom for fem år siden.– Jeg har jobbet med salg i alle år, men det var først med kjøpet av Nextcoms CRM-system i 2014 det gikk opp for meg at kundeinformasjon og leads kan settes skikkelig i system, uten at det trenger å være komplisert, sier han.

I dag bruker alle ansatte i IKT Partner Nextcoms system. I tillegg har bedriften fått god hjelp med implementering av ny nettbutikk fra Nextcom.

– Webbutikken vår er blitt veldig fin og oversiktlig. Det var på tide. Nå ser vi salget øker fra nettkanalen vår, sier Nilsen.

Full kontroll
Det fine med et godt CRM-system, er at vi hele tiden har full kontroll, forteller IT-sjefen.

–  Både vi som jobber på salg, teknikerne og backoffice og ledelse har full kontroll over hverdagen vår. Alle vet til enhver tid hvor alle ordrene er, hva som er situasjonen på de ulike ordrene og ikke minst: hvordan salget går og hvordan kunder følges opp. Nextcom har levert et enkelt, men veldig effektivt og oversiktlig system til oss, sier Nilsen.

Selger Nextcoms CRM-systemer til egne kunder
IT-sjefen forteller videre at de nå har begynt å selge videre Nextcoms CRM-system til egne kunder. På lisens.

– Vi er et lite IT-selskap med 20 ansatte, og har ikke råd til misfornøyde kunder. Derfor tenker vi oss alltid godt om når vi skal selge på lisens for andre selskaper.

– Nå selger Nextcoms CRM-system videre til våre kunder, og grunnen til det er enkel: Vi har i flere år vært brukere av CRM-systemet, og er veldig fornøyd. Vi vet at da blir også våre kunder fornøyd med oss, sier daglig leder hos IKT Partner, Roger Nilsen.

– Vi lot oss fort begeistre over Nextcoms unike system, sier fagsjefen hos Tryg.

Jannicke Hansen, fagsjef Tryg Forsikring
Prøv systemet gratis

Fra gule lapper til system og orden

Fagsjef Jannicke N. Hansen hos Tryg Forsikring mener Nextcoms CRM-system har gitt store effektivitetsgevinster i måten forsikringsselskapet henter inn, distribuerer ut og behandler leads på. – Vi lot oss fort begeistre over Nextcoms unike system, sier fagsjefen hos Tryg.

Tekst og foto: Arvid Steen

– Vi fikk endelig orden på leadsprosessene våre etter at Nextcom kom på banen. Fra å samle inn og distribuere leads via flere forskjellige IT-systemer, gule lapper, excelark, notesbaser og fra hver enkelt selgers pc-er, fikk vi via automatiserte prosesser, alle leads inn i Nextcom.

Det er en helt ny arbeidshverdag! I stedet for å bruke mye tid på manuelt arbeid og koordinering kan vi bruke tiden på verdiskapende aktiviteter som forbedring av leadkvalitet, analyser og utvikling av nye leadskilder, sier fagsjef Jannicke N. Hansen hos Tryg.

Avtalen med forsikringsgiganten Tryg ble undertegnet høsten 2016. Noen måneder senere ble systemet tatt i bruk av ca. 400 forsikringsrådgivere – i dag er det nærmere 600 brukere. De ansatte tok systemet i bruk etter en kort opplæring fra Nextcom sine profesjonelle medarbeidere.

Løste våre problemer raskt og smidig
– Jeg har jobbet i Tryg siden 2001 og har erfaring fra flere større prosjekter. Hele NextCom prosjektet var en positiv opplevelse  med at ting ble løst løpende og effektivt. Tror ikke det er så mange andre selskaper av vår størrelse som har implementert et så omfattende setup på måneder og ikke år, smiler Jannicke.

Nextcom er hos Tryg et verktøy for hele franchiseapparatet sin utgående aktivitet samt intern og ekstern TM. Systemet spiller også en viktig rolle i onboarding av nye selgere med automatisert prosess for kursing, testing og oppfølging av fremdrift på en ny medarbeider.

Suksess i Larvik ble lagt merke til i Bergen
Nextcoms avtale med Tryg kom egentlig til ved at løsningen var i drift hos et enkelt franchisekontor i Larvik. Der var de kjempefornøyd med Sandefjords-bedriften.

– Dette kom oss på hovedkontoret i Bergen for øret, og vi tok kontakt med Nextcom. Vi ble fort begeistret over mulighetene som Nextcom presenterte. Brukervennlighet, gode rapporter, enkel implementering og ikke minst likte jeg alle de mulighetene for automatisering, både av interne og eksterne prosesser, sier Jannicke.

Slipper å ringe til utlandet
Det er ikke mange norske selskaper som kan levere en fullskala CRM-system. Det var et ekstra pluss at Nextcom er et norsk selskap, med norsktalende folk på utvikling og support. Det gjør det enkelt og effektivt å få hjelp og spesielt i implementeringsfasen og ved videreutvikling av løsningen har det vært viktig for oss, forteller Jannicke.

Hun legger til:

– Det er ganske unikt å få jobbe med Steinar og gjengen i Nextcom som har bygget programvaren selv og kjenner hver bit av systemet. Har man en utfordring kan de i mange tilfeller på sparken finne en løsning som kan implementeres i løpet av dager og i noen tilfeller om kvelden samme dag – det er for oss uvurderlig service og gir oss fornøyde selgere som igjen gir oss flere fornøyde kunder, smiler Jannicke.

Fra gule lapper til system og orden

– Vi lot oss fort begeistre over Nextcoms unike system, sier fagsjefen hos Tryg.

Jannicke Hansen, fagsjef Tryg Forsikring

Fagsjef Jannicke N. Hansen hos Tryg Forsikring mener Nextcoms CRM-system har gitt store effektivitetsgevinster i måten forsikringsselskapet henter inn, distribuerer ut og behandler leads på. – Vi lot oss fort begeistre over Nextcoms unike system, sier fagsjefen hos Tryg.

Tekst og foto: Arvid Steen

– Vi fikk endelig orden på leadsprosessene våre etter at Nextcom kom på banen. Fra å samle inn og distribuere leads via flere forskjellige IT-systemer, gule lapper, excelark, notesbaser og fra hver enkelt selgers pc-er, fikk vi via automatiserte prosesser, alle leads inn i Nextcom.

Det er en helt ny arbeidshverdag! I stedet for å bruke mye tid på manuelt arbeid og koordinering kan vi bruke tiden på verdiskapende aktiviteter som forbedring av leadkvalitet, analyser og utvikling av nye leadskilder, sier fagsjef Jannicke N. Hansen hos Tryg.

Avtalen med forsikringsgiganten Tryg ble undertegnet høsten 2016. Noen måneder senere ble systemet tatt i bruk av ca. 400 forsikringsrådgivere – i dag er det nærmere 600 brukere. De ansatte tok systemet i bruk etter en kort opplæring fra Nextcom sine profesjonelle medarbeidere.

Løste våre problemer raskt og smidig
– Jeg har jobbet i Tryg siden 2001 og har erfaring fra flere større prosjekter. Hele NextCom prosjektet var en positiv opplevelse  med at ting ble løst løpende og effektivt. Tror ikke det er så mange andre selskaper av vår størrelse som har implementert et så omfattende setup på måneder og ikke år, smiler Jannicke.

Nextcom er hos Tryg et verktøy for hele franchiseapparatet sin utgående aktivitet samt intern og ekstern TM. Systemet spiller også en viktig rolle i onboarding av nye selgere med automatisert prosess for kursing, testing og oppfølging av fremdrift på en ny medarbeider.

Suksess i Larvik ble lagt merke til i Bergen
Nextcoms avtale med Tryg kom egentlig til ved at løsningen var i drift hos et enkelt franchisekontor i Larvik. Der var de kjempefornøyd med Sandefjords-bedriften.

– Dette kom oss på hovedkontoret i Bergen for øret, og vi tok kontakt med Nextcom. Vi ble fort begeistret over mulighetene som Nextcom presenterte. Brukervennlighet, gode rapporter, enkel implementering og ikke minst likte jeg alle de mulighetene for automatisering, både av interne og eksterne prosesser, sier Jannicke.

Slipper å ringe til utlandet
Det er ikke mange norske selskaper som kan levere en fullskala CRM-system. Det var et ekstra pluss at Nextcom er et norsk selskap, med norsktalende folk på utvikling og support. Det gjør det enkelt og effektivt å få hjelp og spesielt i implementeringsfasen og ved videreutvikling av løsningen har det vært viktig for oss, forteller Jannicke.

Hun legger til:

– Det er ganske unikt å få jobbe med Steinar og gjengen i Nextcom som har bygget programvaren selv og kjenner hver bit av systemet. Har man en utfordring kan de i mange tilfeller på sparken finne en løsning som kan implementeres i løpet av dager og i noen tilfeller om kvelden samme dag – det er for oss uvurderlig service og gir oss fornøyde selgere som igjen gir oss flere fornøyde kunder, smiler Jannicke.

Jeg har vært innom flere CRM-system gjennom karrieren, men det er få som matcher NextCom’s, mener salgslederen.

Magnar Heggebakk, Daglig leder Tryg
Prøv systemet gratis

Brukervennlig verktøy gjør salgsjobben enklere

De siste par årene har Trygs salgssenter i Larvik opplevd en formidabel vekst. Det har CRM-systemet Nextcom CRM mye æren for.

– Salgssuksess skyldes selvfølgelig ikke bare kundeoppfølgingssystemet alene, men det er i høyest grad sterkt delaktig. Det frigjør tid og legger til rette for at rådgiverne våre kan gjøre en best mulig jobb, sier daglig leder Magnar Heggebakk ved Trygs salgssenter i Larvik.

Franchise-selskapet han leder, selger skadeforsikringer for giganten Tryg til vestfoldinger. Salgssenteret har nå brukt NextCom CRM aktivt i nesten fem år, og Heggebakk er helt klar på at CRM-systemet med salgsmodul har vært en lønnsom investering.

–  Jeg har vært innom flere CRM-system gjennom karrieren, men det er få som matcher NextCom’s, mener salgslederen.

Verdsetter brukervennligheten

Han beskriver Nextcom CRMs salgsmodul som en udelt positiv erfaring, helt fra starten av. Spesielt fornøyd er vestfoldingen med systemets brukervennlighet og mulighetene for skreddersøm og tilpasninger.

– Det svært enkelt å gjøre egne innstillinger i systemet. Dessuten har de en suveren support og en teknisk avdeling som er svært lydhør og tar brukerne på alvor, skryter Heggebakk, som jevnlig benytter systemets muligheter for å gjennomføre nyttige kundeundersøkelser.

Trygs salgssenter i Larvik benytter IP-telefoni og har knyttet telefonsystemet direkte opp mot CRMI-systemet fra NextCom.

Viktig suksessfaktor

– Det gjør salgsjobben til en sann drøm. Med denne integreringen glir ting naturlig og lett, og vi unngår flaskehalser. NextCom CRM er vitterlig en effektiv suksessfaktor for en salgsorganisasjon som oss, konkluderer Magnar Heggebakk.

Brukervennlig verktøy gjør salgsjobben enklere

Jeg har vært innom flere CRM-system gjennom karrieren, men det er få som matcher NextCom’s, mener salgslederen.

Magnar Heggebakk, Daglig leder Tryg

De siste par årene har Trygs salgssenter i Larvik opplevd en formidabel vekst. Det har CRM-systemet Nextcom CRM mye æren for.

– Salgssuksess skyldes selvfølgelig ikke bare kundeoppfølgingssystemet alene, men det er i høyest grad sterkt delaktig. Det frigjør tid og legger til rette for at rådgiverne våre kan gjøre en best mulig jobb, sier daglig leder Magnar Heggebakk ved Trygs salgssenter i Larvik.

Franchise-selskapet han leder, selger skadeforsikringer for giganten Tryg til vestfoldinger. Salgssenteret har nå brukt NextCom CRM aktivt i nesten fem år, og Heggebakk er helt klar på at CRM-systemet med salgsmodul har vært en lønnsom investering.

–  Jeg har vært innom flere CRM-system gjennom karrieren, men det er få som matcher NextCom’s, mener salgslederen.

Verdsetter brukervennligheten

Han beskriver Nextcom CRMs salgsmodul som en udelt positiv erfaring, helt fra starten av. Spesielt fornøyd er vestfoldingen med systemets brukervennlighet og mulighetene for skreddersøm og tilpasninger.

– Det svært enkelt å gjøre egne innstillinger i systemet. Dessuten har de en suveren support og en teknisk avdeling som er svært lydhør og tar brukerne på alvor, skryter Heggebakk, som jevnlig benytter systemets muligheter for å gjennomføre nyttige kundeundersøkelser.

Trygs salgssenter i Larvik benytter IP-telefoni og har knyttet telefonsystemet direkte opp mot CRMI-systemet fra NextCom.

Viktig suksessfaktor

– Det gjør salgsjobben til en sann drøm. Med denne integreringen glir ting naturlig og lett, og vi unngår flaskehalser. NextCom CRM er vitterlig en effektiv suksessfaktor for en salgsorganisasjon som oss, konkluderer Magnar Heggebakk.

Nextcom syr sammen hele puslespillet i ett system. Det gjør hverdagen veldig enkel for oss

Maria Laxheim, Reach.
Prøv systemet gratis

Ett system til hele bedriften

Fra å benytte en liten del av systemet i starten, har Reach i dag et komplett, skreddersydd system fra Nextcom – som inneholder alt fra kundebehandling og personal til økonomi. – Vi er imponert over Nextcom CRM sin komplette løsning, sier daglig leder i Maria Laxheim.

Reach tilbyr sine kunder samlede bladabonnement, så kalte “bladpakker” på populære titler til sine venterom, resepsjoner, personalrom o.l. Det er Bladpakken som eier selskapet.

Dekker alt

– Vi har testet flere CRM-system, men var ikke særlig fornøyde før vi begynte med Nextcom sitt system. En “kiosk-velter” som vi sier på vårt fagspråk (en nyhet som er så god at folk velter aviskiosker. Red anm), sier hun.

– Vi har 2500 kunder i Norge. Det er mange puslespillbiter som daglig må falle på plass. Bestillinger og avbestillinger kommer inn på telefon, sms og e-post. Regninger må sendes ut etc. Alt dette greier Nextcoms systemer å sy sammen i et bilde på PC-en. Det gjør hverdagen veldig enkel for oss alle i Reach, sier Laxheim.

Hun legger til at Reach fikk kontroll over egen økonomi og kundedatabasen deres da CRM-systemet fra Nextcom ble tatt i bruk. – Lønnsomheten er god, og kundene får utmerket service. Vi har hundre prosent tillit til de hyggelige og dyktige ansatte fra Sandefjord, sier Reach-sjefen.

Ett system til hele bedriften

Nextcom syr sammen hele puslespillet i ett system. Det gjør hverdagen veldig enkel for oss

Maria Laxheim, Reach.

Fra å benytte en liten del av systemet i starten, har Reach i dag et komplett, skreddersydd system fra Nextcom – som inneholder alt fra kundebehandling og personal til økonomi. – Vi er imponert over Nextcom CRM sin komplette løsning, sier daglig leder i Maria Laxheim.

Reach tilbyr sine kunder samlede bladabonnement, så kalte “bladpakker” på populære titler til sine venterom, resepsjoner, personalrom o.l. Det er Bladpakken som eier selskapet.

Dekker alt

– Vi har testet flere CRM-system, men var ikke særlig fornøyde før vi begynte med Nextcom sitt system. En “kiosk-velter” som vi sier på vårt fagspråk (en nyhet som er så god at folk velter aviskiosker. Red anm), sier hun.

– Vi har 2500 kunder i Norge. Det er mange puslespillbiter som daglig må falle på plass. Bestillinger og avbestillinger kommer inn på telefon, sms og e-post. Regninger må sendes ut etc. Alt dette greier Nextcoms systemer å sy sammen i et bilde på PC-en. Det gjør hverdagen veldig enkel for oss alle i Reach, sier Laxheim.

Hun legger til at Reach fikk kontroll over egen økonomi og kundedatabasen deres da CRM-systemet fra Nextcom ble tatt i bruk. – Lønnsomheten er god, og kundene får utmerket service. Vi har hundre prosent tillit til de hyggelige og dyktige ansatte fra Sandefjord, sier Reach-sjefen.

Hverdagen blir enklere og mer effektiv når man har et suverent salgsverktøy. Konverteringsraten i salg økte fra 75 til 98% ved hjelp av Nextcom sitt system.

Thomas Nordholm, Tele2.
Prøv systemet gratis

Tjente mer penger på effektivt salgsverktøy

Ved hjelp av Nextcom CRM sitt salgsverktøy fikk Tele2 opp konverteringsraten hos salgsavdelingen fra 75 til 98 prosent. – Hverdagen blir enklere og mer effektiv når man har et suverent salgsverktøy, sier head of sales i Tele2, Thomas Nordholm.

Skreddersydd og enkelt system

− Vi valgte Nextcom CRM fordi de hadde det beste salgsverktøyet i markedet til vårt bruk, som i tillegg kunne skreddersys og bygges på. Samtidig var systemet enkelt og selvforklarende å ta i bruk for våre selgere og underleverandører. Vi var fornøyd fra dag èn, sier Thomas Nordholm.

Kastet ut tidstyvene og økte inntektene

Et godt salgsverktøy skal ikke bare gi ledelsen kontroll på rapporter og salg, det skal også gjøre hverdagen enklere og mer effektiv for selgerne som skal bruke det, forteller Thomas. – Verktøyet skal være raskt å lære, det skal virke og gi gode rutiner for å unngå feil. Systemet kan i tillegg brukes både i salg og backoffice. Tidligere måtte vi veksle mellom flere systemer, det var frustrerende og tok mye tid.

Også underleverandører har tilgang til samme system, som gir en bedre provisjonskontroll og et bedre samarbeid.

Det nye salgssystemet bidro også til økt salg. – Måten salgstallene ble presentert på, har tilsynelatende skapt en salgskonkurranse som har gitt oss økt salg. Den så vi ikke komme, men det var selvsagt en gledelig bonus, sier Nordholm.

Personlig og god service

Nextcom har gitt oss personlig service, vært lydhøre og flinke til å ta våre innspill på alvor. Samtidig har de de vært gode til å utvikle systemet til vår fordel, sier Thomas Nordholm.

Tjente mer penger på effektivt salgsverktøy

Hverdagen blir enklere og mer effektiv når man har et suverent salgsverktøy. Konverteringsraten i salg økte fra 75 til 98% ved hjelp av Nextcom sitt system.

Thomas Nordholm, Tele2.

Ved hjelp av Nextcom CRM sitt salgsverktøy fikk Tele2 opp konverteringsraten hos salgsavdelingen fra 75 til 98 prosent. – Hverdagen blir enklere og mer effektiv når man har et suverent salgsverktøy, sier head of sales i Tele2, Thomas Nordholm.

Skreddersydd og enkelt system

− Vi valgte Nextcom CRM fordi de hadde det beste salgsverktøyet i markedet til vårt bruk, som i tillegg kunne skreddersys og bygges på. Samtidig var systemet enkelt og selvforklarende å ta i bruk for våre selgere og underleverandører. Vi var fornøyd fra dag èn, sier Thomas Nordholm.

Kastet ut tidstyvene og økte inntektene

Et godt salgsverktøy skal ikke bare gi ledelsen kontroll på rapporter og salg, det skal også gjøre hverdagen enklere og mer effektiv for selgerne som skal bruke det, forteller Thomas. – Verktøyet skal være raskt å lære, det skal virke og gi gode rutiner for å unngå feil. Systemet kan i tillegg brukes både i salg og backoffice. Tidligere måtte vi veksle mellom flere systemer, det var frustrerende og tok mye tid.

Også underleverandører har tilgang til samme system, som gir en bedre provisjonskontroll og et bedre samarbeid.

Det nye salgssystemet bidro også til økt salg. – Måten salgstallene ble presentert på, har tilsynelatende skapt en salgskonkurranse som har gitt oss økt salg. Den så vi ikke komme, men det var selvsagt en gledelig bonus, sier Nordholm.

Personlig og god service

Nextcom har gitt oss personlig service, vært lydhøre og flinke til å ta våre innspill på alvor. Samtidig har de de vært gode til å utvikle systemet til vår fordel, sier Thomas Nordholm.

Vi har økt effektiviteten på vårt callsenter med 300 prosent per selger

Daniel Storløs, Enevo
Prøv systemet gratis

Effektiviteten tok tregangeren

– Vi trengte et enkelt og oversiktlig callsystem uten oppstartskostnader. Valget vårt falt på Nextcom CRM, og etter kort tid gikk effektiviteten på vårt callsenter i været, sier driftsjef i Enevo Daniel Storløs.

Mer effektive selgere

Systemet har gjort det mulig for selgerne å være mer produktive og bruke tiden sin på det som faktisk generer inntekter; nemlig salget. Etter at de tok i bruk prediktive dialer har effektiviteten per selger gått opp 300 prosent.

Maksimering av produksjonstiden gjorde det mulig å drive lønnsomt og samtidig være konkurransedyktig i et presset marked.

Mer inntekt til selgerne

Det er kundesamtalene et callsenter tjener penger på. Med en svarprosent på rundt 30 prosent tidligere, forsvant mye av arbeidsdagen til unødvendig venting. Virksomheten måtte derfor kompensere med høyere sats per salg og ansette flere selgere for å nå satte mål. – Etter vi fikk nytt system merker vi at motivasjonen har økt og at det er skikkelig trykk på kontoret. Med personsvarmodulen som følger med prediktive dialeren slipper man å sløse tid på tomme samtaler.

Han forteller videre at en annen fordel er at Nextcom også har utviklet en personalmodul som håndterer fravær, ferie og lignende for dem. – Nå slipper vi bruke tid på flere HR-system og ekstra kostnader på dette.

– Jeg vil anbefale Nextcom sin løsning til alle callsentere. Vi har vært veldig fornøyd med både produkt og oppfølging fra selskapet, sier Storløs.

Effektiviteten tok tregangeren

Vi har økt effektiviteten på vårt callsenter med 300 prosent per selger

Daniel Storløs, Enevo

– Vi trengte et enkelt og oversiktlig callsystem uten oppstartskostnader. Valget vårt falt på Nextcom CRM, og etter kort tid gikk effektiviteten på vårt callsenter i været, sier driftsjef i Enevo Daniel Storløs.

Mer effektive selgere

Systemet har gjort det mulig for selgerne å være mer produktive og bruke tiden sin på det som faktisk generer inntekter; nemlig salget. Etter at de tok i bruk prediktive dialer har effektiviteten per selger gått opp 300 prosent.

Maksimering av produksjonstiden gjorde det mulig å drive lønnsomt og samtidig være konkurransedyktig i et presset marked.

Mer inntekt til selgerne

Det er kundesamtalene et callsenter tjener penger på. Med en svarprosent på rundt 30 prosent tidligere, forsvant mye av arbeidsdagen til unødvendig venting. Virksomheten måtte derfor kompensere med høyere sats per salg og ansette flere selgere for å nå satte mål. – Etter vi fikk nytt system merker vi at motivasjonen har økt og at det er skikkelig trykk på kontoret. Med personsvarmodulen som følger med prediktive dialeren slipper man å sløse tid på tomme samtaler.

Han forteller videre at en annen fordel er at Nextcom også har utviklet en personalmodul som håndterer fravær, ferie og lignende for dem. – Nå slipper vi bruke tid på flere HR-system og ekstra kostnader på dette.

– Jeg vil anbefale Nextcom sin løsning til alle callsentere. Vi har vært veldig fornøyd med både produkt og oppfølging fra selskapet, sier Storløs.

Nextcom sitt system har gitt oss stålkontroll og ro i en sterk vekstperiode – og samtidig sørget for god ivaretakelse av våre kunder.

Jens Hetland, NextGenTel
Prøv systemet gratis

Stålkontroll i salgsleddet

– På mange måter var Nextcom CRM sitt salgsverktøy en revolusjon på den måten at vi fikk kontroll i salgsleddet, sier direktør for produkt og prosjekt i NextGenTel (tidligere Telio), Jens Hetland.

Vokste i rekordfart

– I 2011 var selskapet i sterk vekst. På få måneder vokste vi fra 30 til 80 selgere. Vi var avhengig av et system som kunne takle veksten, gi oss kontroll og samtidig sørge for at kundene ble godt ivaretatt. Nextcom sitt system ga oss oversikt og ro, sier han.

Bedre kundeservice

–  Vi var også avhengig av at våre underleverandører hadde rutiner for kundehåndteringen i kontakt med våre kunder. For oss betyr kundeservice alt. At Nextcom kunne skreddersy et CRM-system som også tok vare på kundene våre, var helt perfekt, sier Hetland.

Lite selskap – stor hjelp

Med årene har produktet utviklet seg i takt med nye krav og spesifikasjoner fra NextGenTel.

– CRM-systemet til Nextcom er såpass enkelt og selvforklarende at det er sjelden vi trenger hjelp. Men de gangene vi trenger forbedringer i systemet og har bruk for nye funksjoner, er Nextcom gode til å spille ideer med, og raske til å løse problemene våre. De er også like effektive og hands-on som de var i starten da jeg tok kontakt med dem, avslutter Hetland.

Stålkontroll i salgsleddet

Nextcom sitt system har gitt oss stålkontroll og ro i en sterk vekstperiode – og samtidig sørget for god ivaretakelse av våre kunder.

Jens Hetland, NextGenTel

– På mange måter var Nextcom CRM sitt salgsverktøy en revolusjon på den måten at vi fikk kontroll i salgsleddet, sier direktør for produkt og prosjekt i NextGenTel (tidligere Telio), Jens Hetland.

Vokste i rekordfart

– I 2011 var selskapet i sterk vekst. På få måneder vokste vi fra 30 til 80 selgere. Vi var avhengig av et system som kunne takle veksten, gi oss kontroll og samtidig sørge for at kundene ble godt ivaretatt. Nextcom sitt system ga oss oversikt og ro, sier han.

Bedre kundeservice

–  Vi var også avhengig av at våre underleverandører hadde rutiner for kundehåndteringen i kontakt med våre kunder. For oss betyr kundeservice alt. At Nextcom kunne skreddersy et CRM-system som også tok vare på kundene våre, var helt perfekt, sier Hetland.

Lite selskap – stor hjelp

Med årene har produktet utviklet seg i takt med nye krav og spesifikasjoner fra NextGenTel.

– CRM-systemet til Nextcom er såpass enkelt og selvforklarende at det er sjelden vi trenger hjelp. Men de gangene vi trenger forbedringer i systemet og har bruk for nye funksjoner, er Nextcom gode til å spille ideer med, og raske til å løse problemene våre. De er også like effektive og hands-on som de var i starten da jeg tok kontakt med dem, avslutter Hetland.