Referanseoversikt

Vi jobber med mange spennende bedrifter innenfor ulike bransjer. Vi er veldig stolte av kundene våre og det vi sammen har fått til. Her ser du noen av våre referanser.

Jeg har vært innom flere CRM-system gjennom karrieren, men det er få som matcher NextCom’s, mener salgslederen.

Magnar Heggebakk, Daglig leder Tryg
Prøv systemet gratis

Brukervennlig verktøy gjør salgsjobben enklere

De siste par årene har Trygs salgssenter i Larvik opplevd en formidabel vekst. Det har CRM-systemet Nextcom CRM mye æren for.

– Salgssuksess skyldes selvfølgelig ikke bare kundeoppfølgingssystemet alene, men det er i høyest grad sterkt delaktig. Det frigjør tid og legger til rette for at rådgiverne våre kan gjøre en best mulig jobb, sier daglig leder Magnar Heggebakk ved Trygs salgssenter i Larvik.

Franchise-selskapet han leder, selger skadeforsikringer for giganten Tryg til vestfoldinger. Salgssenteret har nå brukt NextCom CRM aktivt i nesten fem år, og Heggebakk er helt klar på at CRM-systemet med salgsmodul har vært en lønnsom investering.

–  Jeg har vært innom flere CRM-system gjennom karrieren, men det er få som matcher NextCom’s, mener salgslederen.

Verdsetter brukervennligheten

Han beskriver Nextcom CRMs salgsmodul som en udelt positiv erfaring, helt fra starten av. Spesielt fornøyd er vestfoldingen med systemets brukervennlighet og mulighetene for skreddersøm og tilpasninger.

– Det svært enkelt å gjøre egne innstillinger i systemet. Dessuten har de en suveren support og en teknisk avdeling som er svært lydhør og tar brukerne på alvor, skryter Heggebakk, som jevnlig benytter systemets muligheter for å gjennomføre nyttige kundeundersøkelser.

Trygs salgssenter i Larvik benytter IP-telefoni og har knyttet telefonsystemet direkte opp mot CRMI-systemet fra NextCom.

Viktig suksessfaktor

– Det gjør salgsjobben til en sann drøm. Med denne integreringen glir ting naturlig og lett, og vi unngår flaskehalser. NextCom CRM er vitterlig en effektiv suksessfaktor for en salgsorganisasjon som oss, konkluderer Magnar Heggebakk.

Brukervennlig verktøy gjør salgsjobben enklere

Jeg har vært innom flere CRM-system gjennom karrieren, men det er få som matcher NextCom’s, mener salgslederen.

Magnar Heggebakk, Daglig leder Tryg

De siste par årene har Trygs salgssenter i Larvik opplevd en formidabel vekst. Det har CRM-systemet Nextcom CRM mye æren for.

– Salgssuksess skyldes selvfølgelig ikke bare kundeoppfølgingssystemet alene, men det er i høyest grad sterkt delaktig. Det frigjør tid og legger til rette for at rådgiverne våre kan gjøre en best mulig jobb, sier daglig leder Magnar Heggebakk ved Trygs salgssenter i Larvik.

Franchise-selskapet han leder, selger skadeforsikringer for giganten Tryg til vestfoldinger. Salgssenteret har nå brukt NextCom CRM aktivt i nesten fem år, og Heggebakk er helt klar på at CRM-systemet med salgsmodul har vært en lønnsom investering.

–  Jeg har vært innom flere CRM-system gjennom karrieren, men det er få som matcher NextCom’s, mener salgslederen.

Verdsetter brukervennligheten

Han beskriver Nextcom CRMs salgsmodul som en udelt positiv erfaring, helt fra starten av. Spesielt fornøyd er vestfoldingen med systemets brukervennlighet og mulighetene for skreddersøm og tilpasninger.

– Det svært enkelt å gjøre egne innstillinger i systemet. Dessuten har de en suveren support og en teknisk avdeling som er svært lydhør og tar brukerne på alvor, skryter Heggebakk, som jevnlig benytter systemets muligheter for å gjennomføre nyttige kundeundersøkelser.

Trygs salgssenter i Larvik benytter IP-telefoni og har knyttet telefonsystemet direkte opp mot CRMI-systemet fra NextCom.

Viktig suksessfaktor

– Det gjør salgsjobben til en sann drøm. Med denne integreringen glir ting naturlig og lett, og vi unngår flaskehalser. NextCom CRM er vitterlig en effektiv suksessfaktor for en salgsorganisasjon som oss, konkluderer Magnar Heggebakk.

Nextcom syr sammen hele puslespillet i ett system. Det gjør hverdagen veldig enkel for oss

Maria Laxheim, Reach.
Prøv systemet gratis

Ett system til hele bedriften

Fra å benytte en liten del av systemet i starten, har Reach i dag et komplett, skreddersydd system fra Nextcom – som inneholder alt fra kundebehandling og personal til økonomi. – Vi er imponert over Nextcom CRM sin komplette løsning, sier daglig leder i Maria Laxheim.

Reach tilbyr sine kunder samlede bladabonnement, så kalte “bladpakker” på populære titler til sine venterom, resepsjoner, personalrom o.l. Det er Bladpakken som eier selskapet.

Dekker alt

– Vi har testet flere CRM-system, men var ikke særlig fornøyde før vi begynte med Nextcom sitt system. En “kiosk-velter” som vi sier på vårt fagspråk (en nyhet som er så god at folk velter aviskiosker. Red anm), sier hun.

– Vi har 2500 kunder i Norge. Det er mange puslespillbiter som daglig må falle på plass. Bestillinger og avbestillinger kommer inn på telefon, sms og e-post. Regninger må sendes ut etc. Alt dette greier Nextcoms systemer å sy sammen i et bilde på PC-en. Det gjør hverdagen veldig enkel for oss alle i Reach, sier Laxheim.

Hun legger til at Reach fikk kontroll over egen økonomi og kundedatabasen deres da CRM-systemet fra Nextcom ble tatt i bruk. – Lønnsomheten er god, og kundene får utmerket service. Vi har hundre prosent tillit til de hyggelige og dyktige ansatte fra Sandefjord, sier Reach-sjefen.

Ett system til hele bedriften

Nextcom syr sammen hele puslespillet i ett system. Det gjør hverdagen veldig enkel for oss

Maria Laxheim, Reach.

Fra å benytte en liten del av systemet i starten, har Reach i dag et komplett, skreddersydd system fra Nextcom – som inneholder alt fra kundebehandling og personal til økonomi. – Vi er imponert over Nextcom CRM sin komplette løsning, sier daglig leder i Maria Laxheim.

Reach tilbyr sine kunder samlede bladabonnement, så kalte “bladpakker” på populære titler til sine venterom, resepsjoner, personalrom o.l. Det er Bladpakken som eier selskapet.

Dekker alt

– Vi har testet flere CRM-system, men var ikke særlig fornøyde før vi begynte med Nextcom sitt system. En “kiosk-velter” som vi sier på vårt fagspråk (en nyhet som er så god at folk velter aviskiosker. Red anm), sier hun.

– Vi har 2500 kunder i Norge. Det er mange puslespillbiter som daglig må falle på plass. Bestillinger og avbestillinger kommer inn på telefon, sms og e-post. Regninger må sendes ut etc. Alt dette greier Nextcoms systemer å sy sammen i et bilde på PC-en. Det gjør hverdagen veldig enkel for oss alle i Reach, sier Laxheim.

Hun legger til at Reach fikk kontroll over egen økonomi og kundedatabasen deres da CRM-systemet fra Nextcom ble tatt i bruk. – Lønnsomheten er god, og kundene får utmerket service. Vi har hundre prosent tillit til de hyggelige og dyktige ansatte fra Sandefjord, sier Reach-sjefen.

Hverdagen blir enklere og mer effektiv når man har et suverent salgsverktøy. Konverteringsraten i salg økte fra 75 til 98% ved hjelp av Nextcom sitt system.

Thomas Nordholm, Tele2.
Prøv systemet gratis

Tjente mer penger på effektivt salgsverktøy

Ved hjelp av Nextcom CRM sitt salgsverktøy fikk Tele2 opp konverteringsraten hos salgsavdelingen fra 75 til 98 prosent. – Hverdagen blir enklere og mer effektiv når man har et suverent salgsverktøy, sier head of sales i Tele2, Thomas Nordholm.

Skreddersydd og enkelt system

− Vi valgte Nextcom CRM fordi de hadde det beste salgsverktøyet i markedet til vårt bruk, som i tillegg kunne skreddersys og bygges på. Samtidig var systemet enkelt og selvforklarende å ta i bruk for våre selgere og underleverandører. Vi var fornøyd fra dag èn, sier Thomas Nordholm.

Kastet ut tidstyvene og økte inntektene

Et godt salgsverktøy skal ikke bare gi ledelsen kontroll på rapporter og salg, det skal også gjøre hverdagen enklere og mer effektiv for selgerne som skal bruke det, forteller Thomas. – Verktøyet skal være raskt å lære, det skal virke og gi gode rutiner for å unngå feil. Systemet kan i tillegg brukes både i salg og backoffice. Tidligere måtte vi veksle mellom flere systemer, det var frustrerende og tok mye tid.

Også underleverandører har tilgang til samme system, som gir en bedre provisjonskontroll og et bedre samarbeid.

Det nye salgssystemet bidro også til økt salg. – Måten salgstallene ble presentert på, har tilsynelatende skapt en salgskonkurranse som har gitt oss økt salg. Den så vi ikke komme, men det var selvsagt en gledelig bonus, sier Nordholm.

Personlig og god service

Nextcom har gitt oss personlig service, vært lydhøre og flinke til å ta våre innspill på alvor. Samtidig har de de vært gode til å utvikle systemet til vår fordel, sier Thomas Nordholm.

Tjente mer penger på effektivt salgsverktøy

Hverdagen blir enklere og mer effektiv når man har et suverent salgsverktøy. Konverteringsraten i salg økte fra 75 til 98% ved hjelp av Nextcom sitt system.

Thomas Nordholm, Tele2.

Ved hjelp av Nextcom CRM sitt salgsverktøy fikk Tele2 opp konverteringsraten hos salgsavdelingen fra 75 til 98 prosent. – Hverdagen blir enklere og mer effektiv når man har et suverent salgsverktøy, sier head of sales i Tele2, Thomas Nordholm.

Skreddersydd og enkelt system

− Vi valgte Nextcom CRM fordi de hadde det beste salgsverktøyet i markedet til vårt bruk, som i tillegg kunne skreddersys og bygges på. Samtidig var systemet enkelt og selvforklarende å ta i bruk for våre selgere og underleverandører. Vi var fornøyd fra dag èn, sier Thomas Nordholm.

Kastet ut tidstyvene og økte inntektene

Et godt salgsverktøy skal ikke bare gi ledelsen kontroll på rapporter og salg, det skal også gjøre hverdagen enklere og mer effektiv for selgerne som skal bruke det, forteller Thomas. – Verktøyet skal være raskt å lære, det skal virke og gi gode rutiner for å unngå feil. Systemet kan i tillegg brukes både i salg og backoffice. Tidligere måtte vi veksle mellom flere systemer, det var frustrerende og tok mye tid.

Også underleverandører har tilgang til samme system, som gir en bedre provisjonskontroll og et bedre samarbeid.

Det nye salgssystemet bidro også til økt salg. – Måten salgstallene ble presentert på, har tilsynelatende skapt en salgskonkurranse som har gitt oss økt salg. Den så vi ikke komme, men det var selvsagt en gledelig bonus, sier Nordholm.

Personlig og god service

Nextcom har gitt oss personlig service, vært lydhøre og flinke til å ta våre innspill på alvor. Samtidig har de de vært gode til å utvikle systemet til vår fordel, sier Thomas Nordholm.

Vi har økt effektiviteten på vårt callsenter med 300 prosent per selger

Daniel Storløs, Enevo
Prøv systemet gratis

Effektiviteten tok tregangeren

– Vi trengte et enkelt og oversiktlig callsystem uten oppstartskostnader. Valget vårt falt på Nextcom CRM, og etter kort tid gikk effektiviteten på vårt callsenter i været, sier driftsjef i Enevo Daniel Storløs.

Mer effektive selgere

Systemet har gjort det mulig for selgerne å være mer produktive og bruke tiden sin på det som faktisk generer inntekter; nemlig salget. Etter at de tok i bruk prediktive dialer har effektiviteten per selger gått opp 300 prosent.

Maksimering av produksjonstiden gjorde det mulig å drive lønnsomt og samtidig være konkurransedyktig i et presset marked.

Mer inntekt til selgerne

Det er kundesamtalene et callsenter tjener penger på. Med en svarprosent på rundt 30 prosent tidligere, forsvant mye av arbeidsdagen til unødvendig venting. Virksomheten måtte derfor kompensere med høyere sats per salg og ansette flere selgere for å nå satte mål. – Etter vi fikk nytt system merker vi at motivasjonen har økt og at det er skikkelig trykk på kontoret. Med personsvarmodulen som følger med prediktive dialeren slipper man å sløse tid på tomme samtaler.

Han forteller videre at en annen fordel er at Nextcom også har utviklet en personalmodul som håndterer fravær, ferie og lignende for dem. – Nå slipper vi bruke tid på flere HR-system og ekstra kostnader på dette.

– Jeg vil anbefale Nextcom sin løsning til alle callsentere. Vi har vært veldig fornøyd med både produkt og oppfølging fra selskapet, sier Storløs.

Effektiviteten tok tregangeren

Vi har økt effektiviteten på vårt callsenter med 300 prosent per selger

Daniel Storløs, Enevo

– Vi trengte et enkelt og oversiktlig callsystem uten oppstartskostnader. Valget vårt falt på Nextcom CRM, og etter kort tid gikk effektiviteten på vårt callsenter i været, sier driftsjef i Enevo Daniel Storløs.

Mer effektive selgere

Systemet har gjort det mulig for selgerne å være mer produktive og bruke tiden sin på det som faktisk generer inntekter; nemlig salget. Etter at de tok i bruk prediktive dialer har effektiviteten per selger gått opp 300 prosent.

Maksimering av produksjonstiden gjorde det mulig å drive lønnsomt og samtidig være konkurransedyktig i et presset marked.

Mer inntekt til selgerne

Det er kundesamtalene et callsenter tjener penger på. Med en svarprosent på rundt 30 prosent tidligere, forsvant mye av arbeidsdagen til unødvendig venting. Virksomheten måtte derfor kompensere med høyere sats per salg og ansette flere selgere for å nå satte mål. – Etter vi fikk nytt system merker vi at motivasjonen har økt og at det er skikkelig trykk på kontoret. Med personsvarmodulen som følger med prediktive dialeren slipper man å sløse tid på tomme samtaler.

Han forteller videre at en annen fordel er at Nextcom også har utviklet en personalmodul som håndterer fravær, ferie og lignende for dem. – Nå slipper vi bruke tid på flere HR-system og ekstra kostnader på dette.

– Jeg vil anbefale Nextcom sin løsning til alle callsentere. Vi har vært veldig fornøyd med både produkt og oppfølging fra selskapet, sier Storløs.

Nextcom har en uvurderlig fagkunnskap innen kundehåndteringsprogrammer. En kunnskap vi setter umåtelig stor pris på.

Christer Nesttun, CEO MyRent.
Prøv systemet gratis

Reddet i oppstartsfasen

– Vi hadde aldri greid å etablere oss uten Nextcom sitt CRM-system. De gav oss gründere kontroll og oversikt i en litt kaotisk oppstartsfase, sier daglig leder i MyRent, Christer Nesttun. Selskapet har, basert på Nextcom sitt system, utviklet et produkt som hjelper eiendomsbesittere å forvalte boliger og eiendommer.

Et godt samarbeid

– Nextcom hjalp oss i oppstartsfasen, da vi trengte dem som mest. Etter hvert har vi utviklet et veldig godt samarbeid, hvor vi har vi bygget et CRM-system tilpasset vårt forretningskonsept. Nextcom har en uvurderlig fagkunnskap innen kundehåndteringsprogrammer. En kunnskap vi setter umåtelig stor pris på, sier Nesttun.

Tett oppfølging

– Før vi startet opp med systemet gikk vi grundig gjennom våre behov, og vi har også hatt tett oppfølging underveis. Å få god service, programmer som virker og personlig kontakt med utviklerne i selskapet har vært veldig positivt for vår bedrift – og ikke minst våre kunder, avslutter Nesttun.

Reddet i oppstartsfasen

Nextcom har en uvurderlig fagkunnskap innen kundehåndteringsprogrammer. En kunnskap vi setter umåtelig stor pris på.

Christer Nesttun, CEO MyRent.

– Vi hadde aldri greid å etablere oss uten Nextcom sitt CRM-system. De gav oss gründere kontroll og oversikt i en litt kaotisk oppstartsfase, sier daglig leder i MyRent, Christer Nesttun. Selskapet har, basert på Nextcom sitt system, utviklet et produkt som hjelper eiendomsbesittere å forvalte boliger og eiendommer.

Et godt samarbeid

– Nextcom hjalp oss i oppstartsfasen, da vi trengte dem som mest. Etter hvert har vi utviklet et veldig godt samarbeid, hvor vi har vi bygget et CRM-system tilpasset vårt forretningskonsept. Nextcom har en uvurderlig fagkunnskap innen kundehåndteringsprogrammer. En kunnskap vi setter umåtelig stor pris på, sier Nesttun.

Tett oppfølging

– Før vi startet opp med systemet gikk vi grundig gjennom våre behov, og vi har også hatt tett oppfølging underveis. Å få god service, programmer som virker og personlig kontakt med utviklerne i selskapet har vært veldig positivt for vår bedrift – og ikke minst våre kunder, avslutter Nesttun.

Nextcom sitt system har gitt oss stålkontroll og ro i en sterk vekstperiode – og samtidig sørget for god ivaretakelse av våre kunder.

Jens Hetland, NextGenTel
Prøv systemet gratis

Stålkontroll i salgsleddet

– På mange måter var Nextcom CRM sitt salgsverktøy en revolusjon på den måten at vi fikk kontroll i salgsleddet, sier direktør for produkt og prosjekt i NextGenTel (tidligere Telio), Jens Hetland.

Vokste i rekordfart

– I 2011 var selskapet i sterk vekst. På få måneder vokste vi fra 30 til 80 selgere. Vi var avhengig av et system som kunne takle veksten, gi oss kontroll og samtidig sørge for at kundene ble godt ivaretatt. Nextcom sitt system ga oss oversikt og ro, sier han.

Bedre kundeservice

–  Vi var også avhengig av at våre underleverandører hadde rutiner for kundehåndteringen i kontakt med våre kunder. For oss betyr kundeservice alt. At Nextcom kunne skreddersy et CRM-system som også tok vare på kundene våre, var helt perfekt, sier Hetland.

Lite selskap – stor hjelp

Med årene har produktet utviklet seg i takt med nye krav og spesifikasjoner fra NextGenTel.

– CRM-systemet til Nextcom er såpass enkelt og selvforklarende at det er sjelden vi trenger hjelp. Men de gangene vi trenger forbedringer i systemet og har bruk for nye funksjoner, er Nextcom gode til å spille ideer med, og raske til å løse problemene våre. De er også like effektive og hands-on som de var i starten da jeg tok kontakt med dem, avslutter Hetland.

Stålkontroll i salgsleddet

Nextcom sitt system har gitt oss stålkontroll og ro i en sterk vekstperiode – og samtidig sørget for god ivaretakelse av våre kunder.

Jens Hetland, NextGenTel

– På mange måter var Nextcom CRM sitt salgsverktøy en revolusjon på den måten at vi fikk kontroll i salgsleddet, sier direktør for produkt og prosjekt i NextGenTel (tidligere Telio), Jens Hetland.

Vokste i rekordfart

– I 2011 var selskapet i sterk vekst. På få måneder vokste vi fra 30 til 80 selgere. Vi var avhengig av et system som kunne takle veksten, gi oss kontroll og samtidig sørge for at kundene ble godt ivaretatt. Nextcom sitt system ga oss oversikt og ro, sier han.

Bedre kundeservice

–  Vi var også avhengig av at våre underleverandører hadde rutiner for kundehåndteringen i kontakt med våre kunder. For oss betyr kundeservice alt. At Nextcom kunne skreddersy et CRM-system som også tok vare på kundene våre, var helt perfekt, sier Hetland.

Lite selskap – stor hjelp

Med årene har produktet utviklet seg i takt med nye krav og spesifikasjoner fra NextGenTel.

– CRM-systemet til Nextcom er såpass enkelt og selvforklarende at det er sjelden vi trenger hjelp. Men de gangene vi trenger forbedringer i systemet og har bruk for nye funksjoner, er Nextcom gode til å spille ideer med, og raske til å løse problemene våre. De er også like effektive og hands-on som de var i starten da jeg tok kontakt med dem, avslutter Hetland.