Referanseoversikt

Nextcom jobber med mange spennende bedrifter innenfor ulike bransjer. Vi har spesielt lang erfaring innen bransjer med store kundedatabaser, som forsikring og finans, energi og telecom. Her ser du noen av våre referanser.

«Nextcom CRM forenkler hverdagen til selgerne og sikrer at vi kan fokusere på kunden»

Gitte Aurstad
Prøv systemet gratis

Amedia Forbrukersalg

Hos Amedia Forbrukersalg ringer selgerne for alle avisene til Amedia, og er avhengige av et CRM som er fleksibelt og brukervennlig. De ønsket seg et CRM som ikke var for tungvint, og valget falt på Nextcom.

Gitte Aurstad, daglig leder hos Amedia sier;

Nextcom CRM forenkler hverdagen til selgerne og sikrer at vi kan fokusere på kunden. Systemet er oversiktlig, fleksibelt og enkelt for selgerne å bruke. Man kan ringe fra hvor som helst, så lenge man har en PC og internettilgang. Da er det bare å logge på og sette i gang.

I tillegg får vi alltid rask respons fra Nextcom, ved henvendelser.

Amedia er landets største utgiver av lokale medier. Daglig når konsernets medier 1,9 millioner lesere. Amedias redaksjonelle medarbeidere er hver dag til stede i lokalsamfunn over hele landet for å rapportere om det som skjer. Samtidig bidrar selgerne til å skape lokale markedsplasser gjennom å koble lokale næringsdrivende med kunder.

Amedia Forbrukersalg

«Nextcom CRM forenkler hverdagen til selgerne og sikrer at vi kan fokusere på kunden»

Gitte Aurstad

Hos Amedia Forbrukersalg ringer selgerne for alle avisene til Amedia, og er avhengige av et CRM som er fleksibelt og brukervennlig. De ønsket seg et CRM som ikke var for tungvint, og valget falt på Nextcom.

Gitte Aurstad, daglig leder hos Amedia sier;

Nextcom CRM forenkler hverdagen til selgerne og sikrer at vi kan fokusere på kunden. Systemet er oversiktlig, fleksibelt og enkelt for selgerne å bruke. Man kan ringe fra hvor som helst, så lenge man har en PC og internettilgang. Da er det bare å logge på og sette i gang.

I tillegg får vi alltid rask respons fra Nextcom, ved henvendelser.

Amedia er landets største utgiver av lokale medier. Daglig når konsernets medier 1,9 millioner lesere. Amedias redaksjonelle medarbeidere er hver dag til stede i lokalsamfunn over hele landet for å rapportere om det som skjer. Samtidig bidrar selgerne til å skape lokale markedsplasser gjennom å koble lokale næringsdrivende med kunder.

«Click and play; Nextcom sitt CRM gjør det enkelt å få ting på stell.»

Hamid Allahdadi, Channel Manager Partner Sales
Prøv systemet gratis

Ice Communications Norge AS

«Click and play; Nextcom sitt CRM gjør det enkelt å få ting på stell.»

Systemet er kundevennlig og svært brukervennlig. Vi bruker systemet til telemarketing salg og har fått formet det slik at det passer våre behov. Servicen er god og vi får alltid den hjelpen vi trenger.

Hamid Allahdadi, Channel Manager Partner Sales

Ice Communications Norge AS

«Click and play; Nextcom sitt CRM gjør det enkelt å få ting på stell.»

Hamid Allahdadi, Channel Manager Partner Sales

«Click and play; Nextcom sitt CRM gjør det enkelt å få ting på stell.»

Systemet er kundevennlig og svært brukervennlig. Vi bruker systemet til telemarketing salg og har fått formet det slik at det passer våre behov. Servicen er god og vi får alltid den hjelpen vi trenger.

Hamid Allahdadi, Channel Manager Partner Sales

«Verdens beste kundeservice»

Jørgen-Andre Størksen, Daglig leder
Prøv systemet gratis

HMS vakten

«Nextcom CRM har gitt oss full oversikt over våre kunder, effektivisert hverdagen og bidratt til bedre kundeopplevelser. Vi har testet mange forskjellige systemer, men ingen slår Nextcom når det kommer til fleksibilitet og brukervennlighet, man treger ikke være datafreak for å komme i gang med Nextcom.

I tillegg har Nextcom verdens beste kundeservice, de er både imøtekommende og kunnskapsrike.»

Jørgen-Andre Størksen, Daglig leder

HMS vakten har som mål å gi bedrifter innen bygg- og anleggsbransjen verktøy for å skape en god HMS-kultur i sin bedrift samtidig som det skal være enkelt å følge lovverket.

HMS vakten

«Verdens beste kundeservice»

Jørgen-Andre Størksen, Daglig leder

«Nextcom CRM har gitt oss full oversikt over våre kunder, effektivisert hverdagen og bidratt til bedre kundeopplevelser. Vi har testet mange forskjellige systemer, men ingen slår Nextcom når det kommer til fleksibilitet og brukervennlighet, man treger ikke være datafreak for å komme i gang med Nextcom.

I tillegg har Nextcom verdens beste kundeservice, de er både imøtekommende og kunnskapsrike.»

Jørgen-Andre Størksen, Daglig leder

HMS vakten har som mål å gi bedrifter innen bygg- og anleggsbransjen verktøy for å skape en god HMS-kultur i sin bedrift samtidig som det skal være enkelt å følge lovverket.

Vi lot oss fort begeistre over Nextcoms unike system, sier fagsjefen hos Tryg.

Jannicke Hansen, fagsjef Tryg Forsikring
Prøv systemet gratis

Fra gule lapper til system og orden

Fagsjef Jannicke N. Hansen hos Tryg Forsikring mener Nextcoms CRM-system har gitt store effektivitetsgevinster i måten forsikringsselskapet henter inn, distribuerer ut og behandler leads på. – Vi lot oss fort begeistre over Nextcoms unike system, sier fagsjefen hos Tryg.

Tekst og foto: Arvid Steen

– Vi fikk endelig orden på leadsprosessene våre etter at Nextcom kom på banen. Fra å samle inn og distribuere leads via flere forskjellige IT-systemer, gule lapper, excelark, notesbaser og fra hver enkelt selgers pc-er, fikk vi via automatiserte prosesser, alle leads inn i Nextcom.

Det er en helt ny arbeidshverdag! I stedet for å bruke mye tid på manuelt arbeid og koordinering kan vi bruke tiden på verdiskapende aktiviteter som forbedring av leadkvalitet, analyser og utvikling av nye leadskilder, sier fagsjef Jannicke N. Hansen hos Tryg.

Avtalen med forsikringsgiganten Tryg ble undertegnet høsten 2016. Noen måneder senere ble systemet tatt i bruk av ca. 400 forsikringsrådgivere – i dag er det nærmere 600 brukere. De ansatte tok systemet i bruk etter en kort opplæring fra Nextcom sine profesjonelle medarbeidere.

Løste våre problemer raskt og smidig
– Jeg har jobbet i Tryg siden 2001 og har erfaring fra flere større prosjekter. Hele NextCom prosjektet var en positiv opplevelse  med at ting ble løst løpende og effektivt. Tror ikke det er så mange andre selskaper av vår størrelse som har implementert et så omfattende setup på måneder og ikke år, smiler Jannicke.

Nextcom er hos Tryg et verktøy for hele franchiseapparatet sin utgående aktivitet samt intern og ekstern TM. Systemet spiller også en viktig rolle i onboarding av nye selgere med automatisert prosess for kursing, testing og oppfølging av fremdrift på en ny medarbeider.

Suksess i Larvik ble lagt merke til i Bergen
Nextcoms avtale med Tryg kom egentlig til ved at løsningen var i drift hos et enkelt franchisekontor i Larvik. Der var de kjempefornøyd med Sandefjords-bedriften.

– Dette kom oss på hovedkontoret i Bergen for øret, og vi tok kontakt med Nextcom. Vi ble fort begeistret over mulighetene som Nextcom presenterte. Brukervennlighet, gode rapporter, enkel implementering og ikke minst likte jeg alle de mulighetene for automatisering, både av interne og eksterne prosesser, sier Jannicke.

Slipper å ringe til utlandet
Det er ikke mange norske selskaper som kan levere en fullskala CRM-system. Det var et ekstra pluss at Nextcom er et norsk selskap, med norsktalende folk på utvikling og support. Det gjør det enkelt og effektivt å få hjelp og spesielt i implementeringsfasen og ved videreutvikling av løsningen har det vært viktig for oss, forteller Jannicke.

Hun legger til:

– Det er ganske unikt å få jobbe med Steinar og gjengen i Nextcom som har bygget programvaren selv og kjenner hver bit av systemet. Har man en utfordring kan de i mange tilfeller på sparken finne en løsning som kan implementeres i løpet av dager og i noen tilfeller om kvelden samme dag – det er for oss uvurderlig service og gir oss fornøyde selgere som igjen gir oss flere fornøyde kunder, smiler Jannicke.

Fra gule lapper til system og orden

Vi lot oss fort begeistre over Nextcoms unike system, sier fagsjefen hos Tryg.

Jannicke Hansen, fagsjef Tryg Forsikring

Fagsjef Jannicke N. Hansen hos Tryg Forsikring mener Nextcoms CRM-system har gitt store effektivitetsgevinster i måten forsikringsselskapet henter inn, distribuerer ut og behandler leads på. – Vi lot oss fort begeistre over Nextcoms unike system, sier fagsjefen hos Tryg.

Tekst og foto: Arvid Steen

– Vi fikk endelig orden på leadsprosessene våre etter at Nextcom kom på banen. Fra å samle inn og distribuere leads via flere forskjellige IT-systemer, gule lapper, excelark, notesbaser og fra hver enkelt selgers pc-er, fikk vi via automatiserte prosesser, alle leads inn i Nextcom.

Det er en helt ny arbeidshverdag! I stedet for å bruke mye tid på manuelt arbeid og koordinering kan vi bruke tiden på verdiskapende aktiviteter som forbedring av leadkvalitet, analyser og utvikling av nye leadskilder, sier fagsjef Jannicke N. Hansen hos Tryg.

Avtalen med forsikringsgiganten Tryg ble undertegnet høsten 2016. Noen måneder senere ble systemet tatt i bruk av ca. 400 forsikringsrådgivere – i dag er det nærmere 600 brukere. De ansatte tok systemet i bruk etter en kort opplæring fra Nextcom sine profesjonelle medarbeidere.

Løste våre problemer raskt og smidig
– Jeg har jobbet i Tryg siden 2001 og har erfaring fra flere større prosjekter. Hele NextCom prosjektet var en positiv opplevelse  med at ting ble løst løpende og effektivt. Tror ikke det er så mange andre selskaper av vår størrelse som har implementert et så omfattende setup på måneder og ikke år, smiler Jannicke.

Nextcom er hos Tryg et verktøy for hele franchiseapparatet sin utgående aktivitet samt intern og ekstern TM. Systemet spiller også en viktig rolle i onboarding av nye selgere med automatisert prosess for kursing, testing og oppfølging av fremdrift på en ny medarbeider.

Suksess i Larvik ble lagt merke til i Bergen
Nextcoms avtale med Tryg kom egentlig til ved at løsningen var i drift hos et enkelt franchisekontor i Larvik. Der var de kjempefornøyd med Sandefjords-bedriften.

– Dette kom oss på hovedkontoret i Bergen for øret, og vi tok kontakt med Nextcom. Vi ble fort begeistret over mulighetene som Nextcom presenterte. Brukervennlighet, gode rapporter, enkel implementering og ikke minst likte jeg alle de mulighetene for automatisering, både av interne og eksterne prosesser, sier Jannicke.

Slipper å ringe til utlandet
Det er ikke mange norske selskaper som kan levere en fullskala CRM-system. Det var et ekstra pluss at Nextcom er et norsk selskap, med norsktalende folk på utvikling og support. Det gjør det enkelt og effektivt å få hjelp og spesielt i implementeringsfasen og ved videreutvikling av løsningen har det vært viktig for oss, forteller Jannicke.

Hun legger til:

– Det er ganske unikt å få jobbe med Steinar og gjengen i Nextcom som har bygget programvaren selv og kjenner hver bit av systemet. Har man en utfordring kan de i mange tilfeller på sparken finne en løsning som kan implementeres i løpet av dager og i noen tilfeller om kvelden samme dag – det er for oss uvurderlig service og gir oss fornøyde selgere som igjen gir oss flere fornøyde kunder, smiler Jannicke.

En bedre opplevelse for kundene våre.

Martin Malmo, Daglig Leder for Mr Mobile Norge
Prøv systemet gratis

Mr Mobile

Vi har integrert Nextcom salg CRM med vårt eksisterende CRM og det fungerer meget bra. Systemet gir meg full kontroll. Hver kveld får jeg en SMS fra Nextcom som gir meg rapport over salget den dagen.

Arbeidsdagen til selgerne har blitt mer effektiv. De har til enhver tid kontroll over hvilke kunder de skal følge opp og hvor i salgsprosessen kunden er. Det betyr at vi kan tilpasse vår kommunikasjon til kunden, noe som gir en bedre kundeopplevelse.

Systemet til Nextcom er enkelt å sette seg inn i, det har gode muligheter for integrasjon med andre systemer og gjør rett og slett hverdagen enklere rent administrativt.

Martin Malmo
Daglig Leder, Mr Mobile Norge

Mr Mobile

En bedre opplevelse for kundene våre.

Martin Malmo, Daglig Leder for Mr Mobile Norge

Vi har integrert Nextcom salg CRM med vårt eksisterende CRM og det fungerer meget bra. Systemet gir meg full kontroll. Hver kveld får jeg en SMS fra Nextcom som gir meg rapport over salget den dagen.

Arbeidsdagen til selgerne har blitt mer effektiv. De har til enhver tid kontroll over hvilke kunder de skal følge opp og hvor i salgsprosessen kunden er. Det betyr at vi kan tilpasse vår kommunikasjon til kunden, noe som gir en bedre kundeopplevelse.

Systemet til Nextcom er enkelt å sette seg inn i, det har gode muligheter for integrasjon med andre systemer og gjør rett og slett hverdagen enklere rent administrativt.

Martin Malmo
Daglig Leder, Mr Mobile Norge

Vi har økt effektiviteten på vårt callsenter med 300 prosent per selger

Daniel Storløs, Enevo
Prøv systemet gratis

Effektiviteten tok tregangeren

– Vi trengte et enkelt og oversiktlig callsystem uten oppstartskostnader. Valget vårt falt på Nextcom CRM, og etter kort tid gikk effektiviteten på vårt callsenter i været, sier driftsjef i Enevo Daniel Storløs.

Mer effektive selgere

Systemet har gjort det mulig for selgerne å være mer produktive og bruke tiden sin på det som faktisk generer inntekter; nemlig salget. Etter at de tok i bruk prediktive dialer har effektiviteten per selger gått opp 300 prosent.

Maksimering av produksjonstiden gjorde det mulig å drive lønnsomt og samtidig være konkurransedyktig i et presset marked.

Mer inntekt til selgerne

Det er kundesamtalene et callsenter tjener penger på. Med en svarprosent på rundt 30 prosent tidligere, forsvant mye av arbeidsdagen til unødvendig venting. Virksomheten måtte derfor kompensere med høyere sats per salg og ansette flere selgere for å nå satte mål. – Etter vi fikk nytt system merker vi at motivasjonen har økt og at det er skikkelig trykk på kontoret. Med personsvarmodulen som følger med prediktive dialeren slipper man å sløse tid på tomme samtaler.

Han forteller videre at en annen fordel er at Nextcom også har utviklet en personalmodul som håndterer fravær, ferie og lignende for dem. – Nå slipper vi bruke tid på flere HR-system og ekstra kostnader på dette.

– Jeg vil anbefale Nextcom sin løsning til alle callsentere. Vi har vært veldig fornøyd med både produkt og oppfølging fra selskapet, sier Storløs.

Effektiviteten tok tregangeren

Vi har økt effektiviteten på vårt callsenter med 300 prosent per selger

Daniel Storløs, Enevo

– Vi trengte et enkelt og oversiktlig callsystem uten oppstartskostnader. Valget vårt falt på Nextcom CRM, og etter kort tid gikk effektiviteten på vårt callsenter i været, sier driftsjef i Enevo Daniel Storløs.

Mer effektive selgere

Systemet har gjort det mulig for selgerne å være mer produktive og bruke tiden sin på det som faktisk generer inntekter; nemlig salget. Etter at de tok i bruk prediktive dialer har effektiviteten per selger gått opp 300 prosent.

Maksimering av produksjonstiden gjorde det mulig å drive lønnsomt og samtidig være konkurransedyktig i et presset marked.

Mer inntekt til selgerne

Det er kundesamtalene et callsenter tjener penger på. Med en svarprosent på rundt 30 prosent tidligere, forsvant mye av arbeidsdagen til unødvendig venting. Virksomheten måtte derfor kompensere med høyere sats per salg og ansette flere selgere for å nå satte mål. – Etter vi fikk nytt system merker vi at motivasjonen har økt og at det er skikkelig trykk på kontoret. Med personsvarmodulen som følger med prediktive dialeren slipper man å sløse tid på tomme samtaler.

Han forteller videre at en annen fordel er at Nextcom også har utviklet en personalmodul som håndterer fravær, ferie og lignende for dem. – Nå slipper vi bruke tid på flere HR-system og ekstra kostnader på dette.

– Jeg vil anbefale Nextcom sin løsning til alle callsentere. Vi har vært veldig fornøyd med både produkt og oppfølging fra selskapet, sier Storløs.

«Prosessen med integrasjon var smidig og alle frister ble overholdt»

Bent Andresen, daglig leder
Prøv systemet gratis

The Nuts Company

«Prosessen med integrasjon var smidig og alle frister ble overholdt»

«Enkelhet og brukervennlighet var avgjørende, når valg av CRM-system falt på Nextcom. Man har alt man trenger i ett system. Vi har fått skreddersydd en del ekstra funksjonalitet, blant annet integrasjon med vårt lagersystem og dette fungerer bra. Prosessen med integrasjon var smidig og alle frister ble overholdt.»

Bent Andresen, daglig leder

The Nuts Company

«Prosessen med integrasjon var smidig og alle frister ble overholdt»

Bent Andresen, daglig leder

«Prosessen med integrasjon var smidig og alle frister ble overholdt»

«Enkelhet og brukervennlighet var avgjørende, når valg av CRM-system falt på Nextcom. Man har alt man trenger i ett system. Vi har fått skreddersydd en del ekstra funksjonalitet, blant annet integrasjon med vårt lagersystem og dette fungerer bra. Prosessen med integrasjon var smidig og alle frister ble overholdt.»

Bent Andresen, daglig leder

Kontakt oss