Effektiviteten tok tregangeren

Vi har økt effektiviteten på vårt callsenter med 300 prosent per selger

Vi har økt effektiviteten på vårt callsenter med 300 prosent per selger

Daniel Storløs, Enevo
Prøv systemet gratis

Effektiviteten tok tregangeren

– Vi trengte et enkelt og oversiktlig callsystem uten oppstartskostnader. Valget vårt falt på Nextcom CRM, og etter kort tid gikk effektiviteten på vårt callsenter i været, sier driftsjef i Enevo Daniel Storløs.

Mer effektive selgere

Systemet har gjort det mulig for selgerne å være mer produktive og bruke tiden sin på det som faktisk generer inntekter; nemlig salget. Etter at de tok i bruk prediktive dialer har effektiviteten per selger gått opp 300 prosent.

Maksimering av produksjonstiden gjorde det mulig å drive lønnsomt og samtidig være konkurransedyktig i et presset marked.

Mer inntekt til selgerne

Det er kundesamtalene et callsenter tjener penger på. Med en svarprosent på rundt 30 prosent tidligere, forsvant mye av arbeidsdagen til unødvendig venting. Virksomheten måtte derfor kompensere med høyere sats per salg og ansette flere selgere for å nå satte mål. – Etter vi fikk nytt system merker vi at motivasjonen har økt og at det er skikkelig trykk på kontoret. Med personsvarmodulen som følger med prediktive dialeren slipper man å sløse tid på tomme samtaler.

Han forteller videre at en annen fordel er at Nextcom også har utviklet en personalmodul som håndterer fravær, ferie og lignende for dem. – Nå slipper vi bruke tid på flere HR-system og ekstra kostnader på dette.

– Jeg vil anbefale Nextcom sin løsning til alle callsentere. Vi har vært veldig fornøyd med både produkt og oppfølging fra selskapet, sier Storløs.

Effektiviteten tok tregangeren

Vi har økt effektiviteten på vårt callsenter med 300 prosent per selger

Daniel Storløs, Enevo

– Vi trengte et enkelt og oversiktlig callsystem uten oppstartskostnader. Valget vårt falt på Nextcom CRM, og etter kort tid gikk effektiviteten på vårt callsenter i været, sier driftsjef i Enevo Daniel Storløs.

Mer effektive selgere

Systemet har gjort det mulig for selgerne å være mer produktive og bruke tiden sin på det som faktisk generer inntekter; nemlig salget. Etter at de tok i bruk prediktive dialer har effektiviteten per selger gått opp 300 prosent.

Maksimering av produksjonstiden gjorde det mulig å drive lønnsomt og samtidig være konkurransedyktig i et presset marked.

Mer inntekt til selgerne

Det er kundesamtalene et callsenter tjener penger på. Med en svarprosent på rundt 30 prosent tidligere, forsvant mye av arbeidsdagen til unødvendig venting. Virksomheten måtte derfor kompensere med høyere sats per salg og ansette flere selgere for å nå satte mål. – Etter vi fikk nytt system merker vi at motivasjonen har økt og at det er skikkelig trykk på kontoret. Med personsvarmodulen som følger med prediktive dialeren slipper man å sløse tid på tomme samtaler.

Han forteller videre at en annen fordel er at Nextcom også har utviklet en personalmodul som håndterer fravær, ferie og lignende for dem. – Nå slipper vi bruke tid på flere HR-system og ekstra kostnader på dette.

– Jeg vil anbefale Nextcom sin løsning til alle callsentere. Vi har vært veldig fornøyd med både produkt og oppfølging fra selskapet, sier Storløs.