Partnere og integrasjoner

Vår partnerstrategi er basert på å vokse sammen med våre kunder. Nedenfor finner du våre nåværende partnere og integrasjoner. Har du spørsmål angående integrasjoner?

Ta kontakt med oss.

Mer om integrasjonen

For bedrifter som bruker Tripletex som regnskaps- og økonomisystem, har Nextcom utviklet en fullintegrasjon for håndtering av produkter, ordre, fakturering og mer. Kundene kan enkelt koble systemene ved å legge inn brukernavn og passord, og oppnå full synkronisering mellom de to plattformene.

Dette sikrer at all informasjon er oppdatert på ett sted. Nextcom sørger for maksimal effektivitet i salg, kundebehandling og ordreflyt, mens Tripletex håndterer økonomi, fakturering og logistikk på best mulig måte.

Mer om integrasjonen

Nextcom har fullintegrert Google epost og Google kalender, slik at epost og kalenderhendelser automatisk knyttes til kundekort og salgscaser du jobber med. Uansett om oppføringer eller eposter opprettes i Google eller Nextcom, synkroniseres alt i sanntid og er alltid oppdatert på begge steder – uten at du trenger å gjøre noe.

Mer om integrasjonen

Nextcom er fullintegrert med Office365 for både fildeling, epost og kalender. Med enkle innstillinger blir filer, eposter og kalenderhendelser automatisk knyttet til kundekort og salgscaser du jobber med. Uansett om det opprettes i Office365 eller Nextcom, synkroniseres alt i sanntid og er alltid oppdatert på begge steder – helt uten ekstra innsats fra deg.

Videre tilbyr Nextcom et ekstremt fleksibelt API-verktøy, både som public og private API, som gir enkle integrasjoner med Dynamics CRM (eller 365 Dynamics CRM).

Mer om integrasjonen

I forbindelse med den nye hvitvaskingsloven, som trådte i kraft i 2020 og ble pålagt fra 01.01.2021, har Nextcom utviklet en standard løsning for kunder som fakturerer eller håndterer betalinger via Nextcom. Løsningen gjør det enkelt å godkjenne betalinger direkte i nettbanken hos DNB med noen få tastetrykk, og sørger for at lover og regler blir fulgt. Den er også tilpasset alle banker og land som følger ISO-20022, og Nextcom vil senere tilrettelegge for utbetalinger til utlandet gjennom samme løsning.

Mer om integrasjonen

Mange av Nextcoms kunder ønsker å visualisere resultater og aktiviteter på en mer engasjerende måte enn tradisjonell statistikk, Excel-ark og kolonner. SalesScreen er markedsledende innen gamification for synliggjøring av resultater og aktiviteter. Nextcom har optimalisert sitt API mot SalesScreen, slik at kundene kan motivere, coache og øke verdien av teamarbeid på en mer inspirerende og effektiv måte.

Mer om integrasjonen

I Nextcom tilbyr vi en komplett dialer-løsning for både inngående og utgående samtaler direkte på kundekortene. For å sikre best mulig samtalekvalitet, har vi valgt Telenor som vår hovedleverandør på telefoni. Vår løsning er fullintegrert direkte med Telenors kjernenettverk, noe som eliminerer feil eller forsinkelser fra mellomledd og gir en stabil og pålitelig samtaleopplevelse.

Mer om integrasjonen

Nextcom har utviklet en integrasjon mot Telias system for abonnement og fakturering, som muliggjør automatisk to-veis dataoverføring både via API og e-post. Dette effektiviserer salgsprosessen betydelig. Løsningen gir både Telia og deres samarbeidspartnere en sømløs oppdatering, som inkluderer verifisering av filer, kontraktsvedlegg og etterbehandling av ordrestatuser i begge systemene, noe som sikrer en strømlinjeformet arbeidsflyt.

Mer om integrasjonen

Nextcoms integrasjon med Salesforce er designet for å optimalisere hele salgsforløpet. Ordreprosessen som gjennomføres i Nextcom, blir automatisk overført til Salesforce med to-veis oppdatering. Dette inkluderer verifisering av filer, kontraktsvedlegg og etterbehandling av ordrestatuser i begge systemene, og sikrer en effektiv og feilfri arbeidsflyt.

Mer om integrasjonen

Nextcom tilbyr automatisk overføring av fakturajournaler for regnskapsføring i Visma, men dette er kun tilgjengelig for kunder som benytter økonomisystemet i Nextcom. Løsningen er i dag tilpasset for Visma Global og Visma Business, og sørger for en sømløs og effektiv prosess for overføring av fakturajournaler mellom systemene.

Mer om integrasjonen

Samarbeidet med Logiq er i Samarbeidet med Logiq er primært fokusert på integrasjonen av EHF-faktura for kunder som benytter fakturamodulen i Nextcom-systemet. Denne integrasjonen sikrer en effektiv og automatisk håndtering av fakturaer, som gjør fakturaflyten enklere og mer strømlinjeformet for brukerne.

Mer om integrasjonen

Nextcom har integrerte API-løsninger med Experian for kredittsjekk og kredittrating av både personer og bedrifter. Integrasjonen gir automatisk tilgang til sanntids kredittvurderinger og rapporter, og gjør det mulig å automatisere risikovurdering i salgsprosesser og kundeoppfølging.

Mer om integrasjonen

Nextcom har en fullintegrert løsning med Nettbureau, som eier og administrerer flere portaler for leadsgenerering, som Strøm.no, Eiendomsmegler.no, Boligalarmer.no og Kredittkort.com. Nye leads fra disse portalene blir automatisk sendt til riktig kundebehandler eller selger i Nextcom, noe som sikrer en rask og effektiv oppfølging av potensielle kunder.

Mer om integrasjonen

For Nextcom-kunder som bruker Enterprisemodulen og økonomisystemet direkte på kundekortene, er det integrert med OCR og kundens bank for full kontroll over fakturaflyt, saldo, reskontro og mer – alt direkte i Nextcom.

Mer om integrasjonen

Nextcom har integrert mot Winorgs medlemssystem hvor dataene oppdateres live i begge systemene.

Mer om integrasjonen

Nextcom har hatt et langvarig samarbeid med Link Mobility, som leverer sms-gateways til Nextcoms helautomatiserte løsninger for 2-veis kommunikasjon. Dette inkluderer ordrebekreftelser, NPS-undersøkelser, spørreundersøkelser, sms-chat, møtevarsler, og mer.

Mer om integrasjonen

Ip.1 leverer sms-gateways til Nextcoms helautomatiserte løsninger for 2-veis kommunikasjon på sms, inkludert ordrebekreftelser, NPS-undersøkelser, spørreundersøkelser, sms-chat, møtevarsler og mer.

Mer om integrasjonen

ServeTheWorld er Nextcom sin hosting-partner på servere.

Se gjerne https://servetheworld.net/no-no/

Mer om integrasjonen

For strømbransjen er det avgjørende å ha tilgang til strømmålernummer eller målepunktID ved endring eller flytting av strømavtaler. Nextcom har automatisert dette søket som en del av salgs- og kundeprosessen direkte på kundekortet. Informasjonen hentes fra BRS-611 hos Elhub, der Nextcom har Query-rollen for de fleste strømselskapene registrert i Elhub, og gir all nødvendig basisinformasjon tilbake til systemet.

Mer om integrasjonen

Som ren leadsleverandør er alle tjenestene fra Tjenestetorget integrert med Nextcom, slik at leads og prospekter fra nettsiden automatisk overføres til Nextcom som klargjorte kundekort på et tiendedels sekund. Raskere og enklere får du ikke inn leads i et system.

Mer om integrasjonen

Som en del av Tjenestetorget er løsningen integrert slik at alle leads og prospekter fra nettsiden automatisk overføres til Nextcom som klargjorte kundekort på et tiendedels sekund.

Mer om integrasjonen

Nextcom benytter Digiplex som datasenter i Norge, som ivaretar alle nødvendige ISO-sertifiseringer i bransjen og for Nextcoms kunder. Digiplex er Europas ledende datasenter, spesielt i den nordiske regionen. For mer informasjon, besøk Digiplex.

Mer om integrasjonen

Som en standard del av systemets list management-modul, tilbyr Nextcom en helautomatisk to-veis løsning for opp- og nedlasting av kundelister og leads, inkludert tilhørende responskoder for all hendelseshistorikk på kunder (f.eks. salg, oppfølging, ikke-svar, nei-årsaker, osv.).

Mer om integrasjonen

For å sikre at kunder av Nextcom alltid har markedets beste lead- og kundelister, har Nextcom et tett samarbeid med Byndle. Alle kunder får tilgang til automatisert listekjøp som en del av løsningen, med fordeler som døgnvask av lister, samt kontinuerlig oppdatering av både privatpersoner og bedrifter.

Mer om integrasjonen

Flere av Nextcom sine telekom-kunder benytter eRate for administrasjon av mobilabonnementer. Nextcom har en integrasjon som sikrer toveis overføring av data, slik at informasjon mellom systemene alltid er oppdatert og synkronisert.

Mer om integrasjonen

Nextcom har integrert med det norske teknologiselskapet Signicat, og tilbyr en tilleggsfunksjon som gjør det mulig for brukerne å få elektronisk bank-ID signering direkte i CRM-systemet. Denne integrasjonen forenkler og effektiviserer arbeidsprosessene ved å samle alt i ett system, uten behov for eksterne leverandører.

Mer om integrasjonen

Cloudflare er et globalt nettverk designet for å sikre at alt du kobler opp imot internett er sikret, holdes privat, har god hastighet, og er forutsigbart.

Nextcom lansert en ny topputgave innen sikkerhet kalt Enterprise Security. Dette er et tilleggsprodukt levert av Cloudflare som sørger for at målrettede cyberangrep ikke når bedriftens systemer, og dermed ikke påvirker hvordan systemet fungerer eller responderer.

Mer om integrasjonen

Nextcom har integrert mot NITOs medlemsregister for optimalisering av salg av produkter og tjenester til medlemsmassen, hvor dataene oppdateres live i begge systemene.

Mer om integrasjonen

Creditsafe er et globalt kredittopplysningsforetak som har den mest omfattende og raskest voksende databasen i bransjen.

Nextcom har integrert mot Creditsafe, slik at du kan hente ut kredittopplysninger gjennom CRM-systemet.

Mer om integrasjonen

Eiendomsverdi samler, strukturerer og analyserer unike data om hele det norske eiendomsmarkedet. Databasene omfatter alle landets eiendommer – både bolig, fritidsbolig og næringseiendom, og de har til enhver tid et sanntidsbilde av prisene.

Nextcom har integrert mot Eiendomsverdi, slik at du enkelt kan hente ut den informasjonen du trenger gjennom CRM-systemet.

Mer om integrasjonen

Nextcom har integrert mot Nordax Bank, slik at søknader kan sendes sømløst videre til banken direkte fra CRM-systemet. Denne integrasjonen gjør prosessen raskere og enklere, og sikrer at all nødvendig informasjon blir overført på en effektiv måte.

Mer om integrasjonen

GAP Vision er et webbasert verktøy som gir deg mulighet for kontinuerlig overvåkning av prestasjoner i alle vitale deler av din organisasjon. GAP Vision er tilrettelagt for de fleste typer virksomheter, deriblant kjeder og andre større og mindre salgsorganisasjoner rettet mot forbruker- eller bedriftsmarkedet. Nextcom har integrasjon mot GAP Vision, og overfører data for utvikling av blant annet salgsprestasjoner.

Behov eller ønsker?

Kontakt oss dersom du har behov for eller ønsker integrasjoner – vi er her for å finne de beste løsningene for deg.

WMS – Warehouse management system

For kunder kan vi lage skreddersydd funksjonalitet for å støtte kunder som må få overført ordre for plukk og utsending av produkter. Et eksempel på dette er bl.a mot Ongoing® WMS.

Andre områder

Fortum (kjernesystem), for automatisert to-veis kommunikasjon av salgs- og responsfiler

NorgesEnergi (kjernesystem), for automatisert to-veis kommunikasjon av salgs- og responsfiler

Hafslund (kjernesystem), for automatisert to-veis kommunikasjon av salgs- og responsfiler

Lyse (SFTP), automatiserte salgs- og responsrapporter

Ishavskraft (kjernesystem), for automatisert to-veis kommunikasjon av salgs- og responsfiler