Noen av våre kunder
Nextcom har bidratt til rask utvikling av viktig funksjonalitet
-Amund Helland, CEO
SMB Mobil er et norskeid mobilselskap. Sammen med Head of Customer Service, Johannes Andreassen, forteller Helland om oppstarten og samarbeidet med Nextcom.
Etter en grundig behovsanalyse og vurdering av flere større leverandører, falt valget på Nextcom.
– Jonathan G. W. Sunnarvik, juridisk direktør Kraft Bank
Etter at banken tok i bruk Nextcom, har de økt effektiviteten betraktelig. Nå kan rådgiverne, ved hjelp av ett enkelt søk i systemet, finne all informasjon om kunden.
Vi fikk endelig orden på leadsprosessene våre etter at Nextcom kom på banen.
– Jannicke N. Hansen, fagsjef
Tryg samlet tidligere leads via ulike IT-systemer, excelark og manuelle notater. Med Nextcom ble alt automatisert og samlet i ett system.
Click and play; Nextcom sitt CRM gjør det enkelt å få ting på stell.
– Hamid Allahdadi, channel manager
«Systemet er kunde- og brukervennlig. Vi bruker systemet til salg, og har fått formet det slik at det passer våre behov. Servicen er god og vi får alltid den hjelpen vi trenger.»
Nextcom CRM forenkler hverdagen til selgerne og sikrer at vi kan fokusere på kunden.
– Gitte Aurstad, daglig leder Amedia Forbrukersalg
Hos Amedia Forbrukersalg ringer selgerne for alle avisene til Amedia, og er avhengige av et CRM som er fleksibelt og brukervennlig. De ønsket seg et CRM som ikke var for tungvint, og valget falt på Nextcom.
Systemet til Nextcom er enkelt å sette seg inn i, det har gode muligheter for integrasjon med andre systemer og gjør rett og slett hverdagen enklere rent administrativt.
– Martin Malmo, daglig leder
«Vi har integrert Nextcom CRM Salg med vårt eksisterende CRM og det fungerer meget bra. Systemet gir full kontroll. Hver kveld får jeg en SMS fra Nextcom som gir meg rapport over salget den dagen. Arbeidsdagen til selgerne har blitt mer effektiv. De har til enhver tid kontroll over hvilke kunder de skal følge opp og hvor i salgsprosessen kunden er. Det betyr at vi kan tilpasse vår kommunikasjon til kunden, noe som gir en bedre kundeopplevelse.»
Det har vært en særdeles hyggelig og inntektsbringende reise for oss å ta i bruk et velfungerende CRM-system for å organisere all kundekontakt, både per telefon, sms og mail. – Terje Danielsen, daglig leder og eier i TT-Group og TT finans.
Vi har økt effektiviteten på vårt callsenter med 300 prosent per selger.
– Daniel Storløs, driftsjef
«Vi trengte et enkelt og oversiktlig callsystem uten oppstartskostnader. Valget vårt falt på Nextcom CRM, og etter kort tid gikk effektiviteten på vårt callsenter i været.
En annen fordel er at Nextcom også har utviklet en personalmodul som håndterer fravær, ferie og lignende. Nå slipper vi å bruke tid på flere HR-system og ekstra kostnader på dette.»
Nextcom gjør det enkelt å arbeide sømløst i ett og samme system på tvers av alle aktivitetene. Dette er helt avgjørende for god drift.
– Konrad Reinsfjord, daglig leder
HK Marked er en av Norges ledende salgspartnere mot privat og bedriftsmarkedet. HK Marked er både godkjent callsenter og lærebedrift.
Gjennom de siste årene har selskapet hatt en frisk utvikling.
Ved hjelp av salgsverktøyet til Nextcom fikk Tele2 opp konverteringsraten hos salgsavdelingen fra 75 til 98 prosent. Hverdagen ble enklere og dermed mer effektiv når man har et suverent salgsverktøy, sier daværende Head of sales i Tele2, Thomas Nordholm.
Tele2 Bedrift ble senere overtatt av ICE.
På mange måter var Nextcoms salgsverktøy en revolusjon. Vi fikk stålkontroll i alle deler av salgsleddet
– Jens Hetland, salgs- og markedsdirektør
Vi må skru tiden tilbake til 2011. Den gang var Jens Hetland salgs-og markedsdirektør i Telio, som senere ble fusjonert inn i NextGentel.
Nextcoms system er revolusjonerende og svært godt gjennomtenkt. Tilbakemeldingene fra våre 94 brukere er utelukkende positivt.
– Ruben Apelthun, daglig leder
Helhetsinntrykket etter det første møtet var at Nextcom virkelig forsto problemet vårt – de visste nøyaktig hva jeg ville trenge og hvorfor det var nødvendig. Et annet viktig element i min vurdering var personene bak Nextcom, som hadde lang erfaring fra telekommunikasjons-bransjen og salgssenter.
Apelthun oppdaget at selgerne ofte utviklet sine egne teknikker og systemer for å sikre best mulig oppfølging av abonnenter, og behovet for å systematisere denne informasjonen ble mer og mer tydelig. Alt de hadde jobbet med i tre år måtte settes i et skikkelig system for å sikre god kundehåndtering.
«Vi var på utkikk etter noe som kunne bidra til bedre kontroll av kundedatabasen. Med Nextcom kunne vi sikre god oppfølging av kundene»
Ucan2 ble senere fusjonert inn i Netcom/Telia.
Ønsker du å prøve Nextcom gratis?
Å prøve systemet er gratis og helt uforpliktende. Ingen kredittkort kreves.