Noen av våre kunder

logo kraft bank

Nextcom har bidratt til rask utvikling av viktig funksjonalitet – Amund Helland CEO SMB Mobil.

SMB Mobil er et norskeid mobilselskap med full Telenor-dekning. De tilbyr mobilabonnement som er tilpasset mindre bedrifter, og har som målsetting å nå 13 000 abonnement i løpet av 2023. Selskapet startet opp høsten 2021, og skal være det riktige valget både for kunder og samarbeidspartnere.

Sammen med Head of Customer Service Johannes Andreassen, forteller CEO Amund Helland i denne artikkelen om oppstarten og samarbeide med Nextcom.

kraft bank

Vi gjorde en grundig behovsanalyse i forkant av valget, hvor vi hadde gjennomganger med flere større leverandører, men valget falt til slutt på Nextcom – Juridisk direktør Kraft Bank, Jonathan G. W. Sunnarvik

Etter at banken tok i bruk Nextcom, har de økt effektiviteten betraktelig. Nå kan rådgiverne, ved hjelp av ett enkelt søk i systemet, finne all informasjon om kunden. I følge rådgiver Arne Turlid, er hemmeligheten bak Kraft Bank-suksessen gode rådgivere og et CRM-system som gjør at de kan jobbe effektivt.

Vi fikk endelig orden på leadsprosessene våre etter at Nextcom kom på banen.

Fra å samle inn og distribuere leads via flere forskjellige IT-systemer, gule lapper, excelark, notesbaser og fra hver enkelt selgers pc-er, fikk Tryg via automatiserte prosesser, alle leads inn i Nextcom.

Nextcom er hos Tryg et salgs-verktøy for hele franchiseapparatet med over 600 agenter. Systemet spiller også en viktig rolle i onboarding av nye selgere med automatisert prosess for kursing, testing og oppfølging av fremdrift på en ny medarbeider.

«Tror ikke det er så mange andre selskaper av vår størrelse som har implementert et så omfattende setup på måneder og ikke år» -Fagsjef Jannicke N. Hansen hos Tryg Forsikring

Click and play; Nextcom sitt CRM gjør det enkelt å få ting på stell.

Systemet er kundevennlig og svært brukervennlig. Vi bruker systemet til salg og har fått formet det slik at det passer våre behov. Servicen er god og vi får alltid den hjelpen vi trenger.

Hamid Allahdadi, Channel Manager Partner Sales

Fleksibelt og brukervennlig

Nextcom CRM forenkler hverdagen til selgerne og sikrer at vi kan fokusere på kunden.

Hos Amedia Forbrukersalg ringer selgerne for alle avisene til Amedia, og er avhengige av et CRM som er fleksibelt og brukervennlig. De ønsket seg et CRM som ikke var for tungvint, og valget falt på Nextcom.

En bedre opplevelse for kundene våre

Vi har integrert Nextcom CRM Salg med vårt eksisterende CRM og det fungerer meget bra. Systemet gir full kontroll. Hver kveld får jeg en SMS fra Nextcom som gir meg rapport over salget den dagen.

Arbeidsdagen til selgerne har blitt mer effektiv. De har til enhver tid kontroll over hvilke kunder de skal følge opp og hvor i salgsprosessen kunden er. Det betyr at vi kan tilpasse vår kommunikasjon til kunden, noe som gir en bedre kundeopplevelse. Systemet til Nextcom er enkelt å sette seg inn i, det har gode muligheter for integrasjon med andre systemer og gjør rett og slett hverdagen enklere rent administrativt. – Martin Malmo, Daglig leder

Mangedoblet omsetningen på få år!

Det har vært en særdeles hyggelig og inntektsbringende reise for oss å ta i bruk et velfungerende CRM-system for å organisere all kundekontakt, både per telefon, sms og mail. – Terje Danielsen, Daglig leder og eier i TT-Group og TT finans.

Vi har økt effektiviteten på vårt callsenter med 300 prosent per selger.

Vi trengte et enkelt og oversiktlig callsystem uten oppstartskostnader. Valget vårt falt på Nextcom CRM, og etter kort tid gikk effektiviteten på vårt callsenter i været, sier driftsjef i Enevo Daniel Storløs.

Han forteller videre at en annen fordel er at Nextcom også har utviklet en personalmodul som håndterer fravær, ferie og lignende for dem. – Nå slipper vi å bruke tid på flere HR-system og ekstra kostnader på dette.

Arbeider sømløst i ett og samme system

Nextcom gjør det enkelt å arbeide sømløst i ett og samme system på tvers av alle aktivitetene. Dette er helt avgjørende for god drift.

HK Marked er en av Norges ledende salgspartnere mot privat og bedriftsmarkedet. HK Marked er både godkjent callsenter og lærebedrift.

Gjennom de siste årene har selskapet hatt en frisk utvikling.

Historiske referanser

Tjente mer penger på effektivt salgsverktøy

Ved hjelp av salgsverktøyet til Nextcom fikk Tele2 opp konverteringsraten hos salgsavdelingen fra 75 til 98 prosent. Hverdagen ble enklere og dermed mer effektiv når man har et suverent salgsverktøy, sier daværende Head of sales i Tele2, Thomas Nordholm.

Tele2 Bedrift ble senere overtatt av ICE.

Stålkontroll i salgsleddet

«På mange måter var Nextcoms salgsverktøy en revolusjon. Vi fikk stålkontroll i alle deler av salgsleddet» sier direktør for produkt og prosjekt i NextGentel, Jens Hetland.


Vi må skru tiden tilbake til 2011. Den gang var Jens Hetland salgs-og markedsdirektør i Telio, som senere ble fusjonert inn i NextGentel.

logo ycan2

Med Nextcom kunne vi sikre god oppfølging av kundene.

Nextcoms system er revolusjonerende og svært godt gjennomtenkt. Tilbakemeldingene fra våre 94 brukere er utelukkende positivt.

Helhetsinntrykket etter det første møtet var at Nextcom virkelig forsto problemet vårt – de visste nøyaktig hva jeg ville trenge og hvorfor det var nødvendig. Et annet viktig element i min vurdering var personene bak Nextcom, som hadde lang erfaring fra telekommunikasjons-bransjen og salgssenter.

Apelthun oppdaget at selgerne ofte utviklet sine egne teknikker og systemer for å sikre best mulig oppfølging av abonnenter, og behovet for å systematisere denne informasjonen ble mer og mer tydelig. Alt de hadde jobbet med i tre år måtte settes i et skikkelig system for å sikre god kundehåndtering.

«Vi var på utkikk etter noe som kunne bidra til bedre kontroll av kundedatabasen. Med Nextcom kunne vi sikre god oppfølging av kundene»

Ucan2 som senere ble fusjonert inn i Netcom / Telia.