Nextcom kunden GymSport AS er totalleverandør av treningsutstyr, og har et stort utvalg av alt fra tredemøller og kondisjonsutstyr til treningsapparater, inventar og tilbehør i sitt sortiment. Kundegruppen spenner seg fra private hjem til større treningssenterkjeder og offentlige institusjoner. Til sammen har GymSport mer en 40 års bransjeerfaring, og fokus på å gi kundene en trygg og god handleopplevelse. Leverandøren tilbyr blant annet landsdekkende service som gjennomføres av sertifisert servicepersonell.
Nextcom løste utfordringen
Med serviceteknikere på farten i hele landet, så servicesjef Per Ivar Blekesaune et behov for å systematisere informasjon og oppgaver. Før implementering av Nextcom CRM Service var utfordringen mangel på et felles system, og rutiner for oppfølging av serviceavtaler. Informasjon ble gjerne notert på huskelapper, og i en travel hverdag kunne dette føre til at enkelte oppgaver ble glemt. I tillegg var det behov for bedre planlegging av servicebesøk, for å effektivisere serviceteknikernes reiseruter.
Løsningen – et brukervennlig og effektivt system
Når GymSport skulle velge CRM-system, var det viktig med et brukervennlig system som dekket deres spesifikke behov. I dialogen med Nextcom ble det gjennomført en behovsavklaring, og tilrettelagt for en leveranse som var tilpasset GymSport og deres behov. Implementeringen gikk raskt, og de kunne ta systemet i bruk etter bare noen dager.
Økt effektivitet
Fra å samle inn informasjon om kunden på huskelapper og i egne notater, har nå GymSport samlet all informasjon i Nextcom sin kundeservicemodul, via automatiserte prosesser. Servicesjefen har kontroll på avtaler i hele Norge, og kan delegere oppgaver via systemet. Innkommende e-poster legger seg direkte på kundekortet, og hver servicetekniker kan legge inn stikkord om kunden, som informasjon om hva kunden har behov for, samt servicerapporter. Serviceteknikerne kan gå inn i systemet, sjekke hva som ligger av saker for deres geografiske område, og planlegge uken sin.
«Etter å ha brukt systemet i noen måneder ser vi at effektiviteten har økt. Vi ønsker at de ansatte skal være mest mulig selvstendige, og Nextcom CRM tilrettelegger for akkurat dette – et godt verktøy for å planlegge, gjennomføre og følge opp service mot kundene.»