Fra huskelapper til full kontroll med Nextcom CRM Service

Nextcom kunden GymSport AS er totalleverandør av treningsutstyr, og har et stort utvalg av alt fra tredemøller og kondisjonsutstyr til treningsapparater, inventar og tilbehør i sitt sortiment. Kundegruppen spenner seg fra private hjem til større treningssenterkjeder og offentlige institusjoner. Til sammen har GymSport mer en 40 års bransjeerfaring, og fokus på å gi kundene en trygg og god handleopplevelse. Leverandøren tilbyr blant annet landsdekkende service som gjennomføres av sertifisert servicepersonell.

GymSport AS er totalleverandør av treningsutstyr

Nextcom løste utfordringen

Med serviceteknikere på farten i hele landet, så servicesjef Per Ivar Blekesaune et behov for å systematisere informasjon og oppgaver. Før implementering av Nextcom CRM Service var utfordringen mangel på et felles system, og rutiner for oppfølging av serviceavtaler. Informasjon ble gjerne notert på huskelapper, og i en travel hverdag kunne dette føre til at enkelte oppgaver ble glemt. I tillegg var det behov for bedre planlegging av servicebesøk, for å effektivisere serviceteknikernes reiseruter.

Løsningen – et brukervennlig og effektivt system

Når GymSport skulle velge CRM-system, var det viktig med et brukervennlig system som dekket deres spesifikke behov. I dialogen med Nextcom ble det gjennomført en behovsavklaring, og tilrettelagt for en leveranse som var tilpasset GymSport og deres behov. Implementeringen gikk raskt, og de kunne ta systemet i bruk etter bare noen dager.

Økt effektivitet

Fra å samle inn informasjon om kunden på huskelapper og i egne notater, har nå GymSport samlet all informasjon i Nextcom sin kundeservicemodul, via automatiserte prosesser. Servicesjefen har kontroll på avtaler i hele Norge, og kan delegere oppgaver via systemet. Innkommende e-poster legger seg direkte på kundekortet, og hver servicetekniker kan legge inn stikkord om kunden, som informasjon om hva kunden har behov for, samt servicerapporter. Serviceteknikerne kan gå inn i systemet, sjekke hva som ligger av saker for deres geografiske område, og planlegge uken sin.

«Etter å ha brukt systemet i noen måneder ser vi at effektiviteten har økt. Vi ønsker at de ansatte skal være mest mulig selvstendige, og Nextcom CRM tilrettelegger for akkurat dette – et godt verktøy for å planlegge, gjennomføre og følge opp service mot kundene.»