Mister du kunder, taper du penger

Å skaffe nye kunder koster fem ganger mer enn å beholde gamle. De fleste bedrifter har høyt fokus på salg, markedsføring og vekst, men altfor mange glemmer å pleie de kundene de allerede har – som jo er nøkkelen til lojale, trofaste og fornøyde kunder.

Det betyr at det mest lønnsomme bedriften din kan gjøre er å yte god kundepleie og service. For å hjelpe deg med dette har Nextcom utviklet en ny kundepleiemodul.

Se siste nytt: ny kundepleiemodul

Ny kundepleiemodul

Etter tilbakemeldinger fra våre egne kunder som har lang erfaring innen kundeservice fra både nasjonale og internasjonale selskaper, har vi utviklet en modul som hjelper din bedrift med å yte god kundepleie. Modulen hjelper deg å opprettholde en aktiv kundekontakt, utføre positive «feelgood»-samtaler og håndtere en rekke andre kundeaktiviteter.

Enkelt å sette opp

Kundepleiemodulen i Nextcom CRM lar deg enkelt opprette spørsmål til kundene dine med forhåndsdefinerte svaralternativer og annen viktig informasjon. Dette gir deg mulighet til å standardisere innsamlingen av kundedata og sikre konsistente svar. Spørsmål kan tilpasses etter behov, slik at du kan få innsikt i nøyaktig hva som er viktig for både kunden og din bedrift.

Enkelt å bruke

Det har aldri vært enklere å samle inn kundedata. Med Nextcoms nye kundepleiemodul kan du raskt og enkelt avklare spørsmål med kunden gjennom et brukervennlig grensesnitt. Dette reduserer tiden og innsatsen som kreves for å samle inn data, og gjør det mulig for teamet ditt å fokusere på viktigere oppgaver.

Automatisk dataregistrering

En nyttig funksjon i denne modulen er automatisk lagring av svarene på kundekortet i CRM-systemet. Dette betyr at hver interaksjon med kunden bidrar til å bygge opp en rik og detaljert kundeprofil. Du kan raskt få oversikt over tidligere svar og endringer i kundeatferd. Du får opp alle data om kunden i ett bilde, hvilket gjør det enkelt for deg å se den helhetlige kundeprofilen og tilpasse tilbud og kommunikasjon deretter.

Analyse og sammenlikning av data

Modulen gjør det mulig å laste opp resultatene i et Excel-ark for rask og enkel analyse resultatene. Du kan sammenligne svarene over tid, og med dine andre kunder, for å identifisere trender og mønstre. Dette er uvurderlig for å forstå kundeadferd og justere forretningsstrategien deretter. Dataene som samles inn gjennom denne modulen kan også brukes i mer avanserte analyser. Ved hjelp av integrasjon med verktøy som Power BI kan du utføre dyptgående analyser for å få innsikt i kundenes behov og preferanser.

Kundeservice smileys

Kundeservice

For å beholde fornøyde kunder er det avgjørende å forstå deres behov og forventninger. Med denne modulen kan du tilpasse dine tilbud og din kommunikasjon for å imøtekomme kundenes behov og bygge langvarige forhold.

Prøv Nextcom CRM helt gratis

Nextcom CRM er perfekt for deg som ønsker å effektivisere salg, koordinere salgsaktiviteter på tvers av avdelinger – eller ønsker en optimal håndtering av kundeservice. CRM-verktøyet er fullpakket med funksjoner som øker effektiviteten og gir flyt i hele verdikjeden. Det beste av alt er ikke at det er helt gratis og uforpliktende å prøve – men at det virkelig gir resultater.