Tryg forsikring fikk orden på leadsprosessene sine

Vi fikk endelig orden på leadsprosessene våre etter at Nextcom kom på banen.

Fra å samle inn og distribuere leads via flere forskjellige IT-systemer, gule lapper, excelark, notesbaser og fra hver enkelt selgers pc-er, fikk Tryg via automatiserte prosesser, alle leads inn i Nextcom.

Tekst og foto: Arvid Steen

Fagsjef Jannicke N. Hansen hos Tryg Forsikring mener Nextcoms CRM-system har gitt store effektivitetsgevinster i måten forsikringsselskapet henter inn, distribuerer ut og behandler leads på. – Vi lot oss fort begeistre over Nextcoms unike system, sier fagsjefen hos Tryg.

– Vi fikk endelig orden på leadsprosessene våre etter at Nextcom kom på banen. Fra å samle inn og distribuere leads via flere forskjellige IT-systemer, gule lapper, excelark, notesbaser og fra hver enkelt selgers pc-er, fikk vi via automatiserte prosesser, alle leads inn i Nextcom.

Fagsjef Jannicke N. Hansen hos Tryg Forsikring

– Det er en helt ny arbeidshverdag! I stedet for å bruke mye tid på manuelt arbeid og koordinering kan vi bruke tiden på verdiskapende aktiviteter som forbedring av leadkvalitet, analyser og utvikling av nye leadskilder, sier fagsjef Jannicke N. Hansen hos Tryg.

Avtalen med forsikringsgiganten Tryg ble undertegnet høsten 2016. Noen måneder senere ble systemet tatt i bruk av ca. 400 forsikringsrådgivere – i dag er det nærmere 600 brukere. De ansatte tok systemet i bruk etter en kort opplæring fra Nextcom sine profesjonelle medarbeidere.

Løste våre problemer raskt og smidig

Nextcom er hos Tryg et verktøy for hele franchiseapparatet sin utgående aktivitet samt intern og ekstern TM.


– Jeg har jobbet i Tryg siden 2001 og har erfaring fra flere større prosjekter. Hele NextCom prosjektet var en positiv opplevelse  med at ting ble løst løpende og effektivt. Tror ikke det er så mange andre selskaper av vår størrelse som har implementert et så omfattende setup på måneder og ikke år, smiler Jannicke.

Nextcom er hos Tryg et verktøy for hele franchiseapparatet sin utgående aktivitet samt intern og ekstern TM. Systemet spiller også en viktig rolle i onboarding av nye selgere med automatisert prosess for kursing, testing og oppfølging av fremdrift på en ny medarbeider.

Suksess i Larvik ble lagt merke til i Bergen


Nextcoms avtale med Tryg kom egentlig til ved at løsningen var i drift hos et enkelt franchisekontor i Larvik. Der var de kjempefornøyd med Sandefjords-bedriften.

– Dette kom oss på hovedkontoret i Bergen for øret, og vi tok kontakt med Nextcom. Vi ble fort begeistret over mulighetene som Nextcom presenterte. Brukervennlighet, gode rapporter, enkel implementering og ikke minst likte jeg alle de mulighetene for automatisering, både av interne og eksterne prosesser, sier Jannicke.

Slipper å ringe til utlandet


Det er ikke mange norske selskaper som kan levere en fullskala CRM-system. Det var et ekstra pluss at Nextcom er et norsk selskap, med norsktalende folk på utvikling og support. Det gjør det enkelt og effektivt å få hjelp og spesielt i implementeringsfasen og ved videreutvikling av løsningen har det vært viktig for oss, forteller Jannicke.

Hun legger til:

Det er ganske unikt å få jobbe med Steinar og gjengen i Nextcom som har bygget programvaren selv og kjenner hver bit av systemet. Har man en utfordring kan de i mange tilfeller på sparken finne en løsning som kan implementeres i løpet av dager og i noen tilfeller om kvelden samme dag – det er for oss uvurderlig service og gir oss fornøyde selgere som igjen gir oss flere fornøyde kunder, smiler Jannicke.