TT Finans mangedoblet omsetningen på få år

Det har vært en særdeles hyggelig og inntektsbringende reise for oss å ta i bruk et velfungerende CRM-system for å organisere all kundekontakt, både per telefon, sms og mail. – Terje Danielsen, Daglig leder og eier i TT-Group og TT finans.

TT selskapene, med avdelingskontorer fra Oslo i sør til Tromsø i nord, kan se tilbake på mange gode år som kunde av Nextcom.

– Det har vært en særdeles hyggelig og inntektsbringende reise for oss å ta i bruk et velfungerende CRM-system for å organisere all kundekontakt, både pr telefon, sms og mail.

Vi var nok en av de første finansselskapene i porteføljen deres. Med strenge regler for håndtering av data, fikk de nok kjørt seg i starten. Allikevel fikset de alt og gav oss struktur og kontroll. Dermed gikk også omsetningen i taket, sier TT Finans-sjefen.

Det hører med til den etter hvert ganske så lange reisen at TT selskapene har byttet mange leverandører, og tilegnet seg mange nye innen både forsikrings og finans siden. Integrasjoner mot nye webplatformer, dokumenterhåndtering i forbindelse med kreditt saker er gode eksempler på hvor smidig og skalerbart Nextcom systemet er.

Nextcom fikset alt og gav oss struktur og kontroll. Dermed gikk også omsetningen i taket, sier Daglig leder og eier Terje Danielsen.

Jakter på det enkle

TT Finans samler alle vitale tjenester innen bank, finans, forsikring, økonomisk rådgivning, kommunikasjonsrådgivning, samt regnskap på et sted. I 2011 var daglig leder og eier, Terje Danielsen, på jakt etter et kundehåndteringssystem i toppklassen.

Vi var i første omgang på jakt etter et enkelt CRM-system som kunne hjelpe oss med å holde oversikten over innkommende kunder og porteføljen vår. Ved en tilfeldighet kom vi over Nextcom, som i 2011 var et lite selskap med store ambisjoner. I konkurranse med blant annet SalesForce, som er verdensledende i bransjen, vurderte vi Sandefjord-selskapet som best i klassen. Vi har ikke angret en dag, sier Danielsen. 

Terje Danielsen ønsker også å legge til at selskapet i 2021 nok en gang har gått en runde for å vurdere Nextcom opp mot en rekke andre systemer. Også denne gangen landet vi på at dagens system er det beste for vår virksomhet.

Kunne andre levert det samme?  Mest sannsynlig ikke så brukervennlig. I tillegg har vi gjennom de siste årene fått et godt forhold til Nextcom som alltid har levert varene, uansett hvor vanskelig og kompliserte oppgaver vi har gitt dem. Vi har ikke behov eller lyst til å bytte når vi er godt fornøyd med tingenes tilstand, sier Danielsen.

Aldri hatt behov for en bruksanvisning

Han forteller videre at han aldri har sett behovet for en bruksanvisning på CRM-systemet de fikk i 2011. Nextcom utviklet er rekke gode forklaringsvideoer som enkelt kan brukes for å sette nye medarbeidere inn i de ulike funksjonalitetene.

TT Finans samler alle vitale tjenester innen bank, finans, forsikring, økonomisk rådgivning, kommunikasjonsrådgivning, samt regnskap på et sted. Da trengs det et kundehåndteringssystem i toppklassen.

Kundehåndteringssystemet er utrolig enkelt, oversiktlig og godt laget med gode illustrasjoner for oss i ledelsen og selgerne i selskapet. Vi har ikke tid til å sette oss inn i kompliserte CRM-systemer. Fokuset er å tjene penger for kundene våre. Vi skal gi kundene en ukomplisert opplevelse i kontakt med vårt kundesenter så vel som rådgivere. Skulle vi sitte fast, så har vi god personlig service med på kjøpet. Vi har vært så heldig å få personlig service av en av gründerne i Nextcom som utviklet CRM-teknologien for oss. Bedre enn det får vi ikke, sier Danielsen.

Jeg kan trygt anbefale Nextcom til både nyetablerte små virksomheter, så vel som større og tyngre bedrifter med både 50 og 100 ansatte med avdelinger på tvers av både byer og land.

TT Finans er agent for: