Slik holder du selgerne motiverte fra hjemmekontor

Motivasjon og engasjement

Å holde motivasjon og engasjement oppe hos selgere som sitter på hjemmekontor, trenger ikke å være komplisert.

Her er 5 enkle metoder som kan brukes til å motivere og engasjere fra avstand:

1. Kommunikasjon er nøkkelen

Som med de fleste ting i business og relasjoner, er kommunikasjon nøkkelen til suksess.

For mange har hverdagen flyttet seg fra kontoret til stuen eller hjemmekontoret, og det er minst like viktig å vise interesse for de ansatte nå som før.

Sett opp faste daglige eller ukentlige møter for å diskutere salg og resultater. Arranger virtuelle lunsjer hvor de ansatte kan være sosiale.

2. Tilfredse medarbeidere

En tilfreds ansatt er mer engasjert i arbeidet sitt og mer produktiv, men hvordan sørge for at medarbeiderne er tilfredse?

Spør dem om hva de trenger, og sørg for at de føler seg inkludert. Noen ganger er det så enkelt som litt tilleggsopplæring, oppgradert maskinvare eller en endring i rutinen for å hjelpe dem til å prestere bedre.

3. Anerkjenn gode prestasjoner

Enhver selger lar seg motivere av konkurranser.  Arranger konkurranser hvor resultatene er synlige for både selger, team og avdelinger. Moderne kommunikasjons- og samarbeidsverktøy gjør dette enkelt. Nextcom CRM salg gir deg mulighet for å administrere flere typer konkurranser, også fra hjemmekontor. Les mer om dette her.

4. Sett klare mål

Alle selgere trenger en tydelig retning for hva som forventes når det gjelder salgsmål og overordnet mål. Hvis forventningene er forankret og tydelige, gir det et klart fokus for alle som jobber utenfor kontoret.

5. Tidsstyring

En utfordring med hjemmekontor kan være å styre sin egen tid. Det er lett å falle for fristelsen og ta seg frihet til å ta seg av husarbeidet, kjøre barn til skolen ol.

Å tilby verktøy, tips og opplæring som kan hjelpe selgerne med å administrere tiden sin er nyttig og motiverende. Det viser at lederen bryr seg, og det gir dem ressurser til å veien mot en suksessfull selger.

Kontakt oss