Revolusjonerer CRM med Nextcom GO

I et marked der bedrifter stadig søker effektivisering og nøyaktighet i datahåndtering, har Nextcom Evolution nå lansert en banebrytende funksjon, Nextcom GO. Vi satte oss ned med Thomas Wolf, partner og daglig leder, og Steinar Talmoen, partner og utvikler, for å høre mer om hvordan denne integrasjonen mellom Tripletex og CRM-systemet kan forandre måten bedrifter opererer på.

Utfordrende implementering skapte forretningsidé

«Inspirasjonen for å utvikle Nextcom GO kom fra å se hvor mange bedrifter som slet med å implementere CRM-systemer,» forklarer Wolf. «Det tok lang tid, kostet mye, og mange fikk aldri gjennomført det fullt ut. Vi ønsket derfor å gjøre det enklere for bedrifter å begynne å bruke eller bytte til et nytt CRM-system.»

Wolf og Talmoen forstod at all kjernedata til en bedrift allerede ligger i regnskapssystemet deres. Denne informasjon er i tillegg korrekt og godkjent av både revisor og regnskapsfører. «Dermed var vi i gang med å utvikle Nextcom GO,» sier Talmoen.

Thomas Wolf, Steinar Talmoen, Nextcom CRM

«Det eneste du trenger å gjøre er å lime inn kundenummeret fra regnskapssystemet, og all informasjonen din overføres til CRM-systemet med et klikk.«

(Thomas Wolf t.v. og Steinar Tamoen t.h.)

Komplett CRM med egne data på få minutter

Bedriftene som benytter løsningen vil være oppe og kjøre på bare noen minutter. «For store selskaper tar det kanskje en halvtime, mens mindre selskaper er oppe i løpet av noen minutter,» sier Talmoen. Har du fire selskaper er det ikke noe problem – alle blir overført til samme CRM-system, og du kan enkelt velge mellom de ulike i systemet.

Sømløs dataflyt mellom CRM og regnskap

Talmoen utdyper hvordan integrasjonen fungerer i praksis. «Når vi mottar API-nøkkelen fra brukeren, starter en automatisk prosess som oppretter et blankt CRM-system. Deretter henter vi alle produkter, leverandører, kunder og historikk, ansatte, priser, og lignende fra regnskapssystemet, og oppretter brukere. Vi sender ut tilganger til brukerne på SMS og epost – og så kan de gå inn og begynne å jobbe rett i systemet.»

Deretter kjører en prosess hvert andre minutt som sjekker etter nye ordre og synkroniserer dem. Eventuelle ordre sendes så til fakturering i regnskapssystemet. Fordelen med dette er at informasjonen alltid er oppdatert. Brukere på farten kan dra nytte av dette uten å endre arbeidsmetodene sine. «Dette påvirker ikke eksisterende arbeidsmetoder, da brukere som oppretter ordre via mobil i regnskapssystemet kan fortsette med dette og senere se dem i CRM-systemet.»

All kundeinformasjon på ett sted

«Du har nå alle dataene dine på plass, og mange funksjoner du kan dra nytte av,» sier Talmoen. CRM-systemet inkluderer blant annet en telefoniløsning, som gjør at et intelligent kundekort i CRM-systemet vises automatisk når en kunde ringer. Dette gir deg all nødvendig kundeinformasjon umiddelbart. Ved salg overføres informasjonen til regnskapssystemet, slik at både CRM- og regnskapssystemet alltid har oppdatert og korrekt informasjon.

Vips så har du full kontroll på kundene

Wolf understreker at enkelhet er nøkkelen til Nextcom GO. «Vi liker å sammenligne løsningen med Vipps – det skal være superenkelt å bruke. Selv om CRM-systemet er komplekst, er det intuitivt å bruke, og du blir guidet gjennom alle steg hele veien.»

«Du er good-to-GO med en gang.»

Arkivskap i ulike farger

Unik løsning

Nextcom Go skiller seg ut fra eksisterende løsninger på markedet. «Kundene får et komplett CRM-system ferdig utfylt på ekstremt kort tid, og med helt korrekte data,» sier Talmoen.

«Vi er de første på markedet som tilbyr dette, men vi blir nok ikke de siste.»

Wolf legger til at Nextcom er svært intuitivt. «I konkurrerende CRM-systemer må man ha et studie i forkant for å klare å bruke det. Her blir man guidet gjennom hele systemet. Du skal ikke bruke tid på å lære deg systemet, men bruke tid på ditt fagfelt.»

Høy sikkerhet

Sikkerhet er en prioritet for Nextcom. «All data overføres gjennom krypterte kanaler, og vi drifter på norske servere lokalisert i Oslo,» forklarer Talmoen. «Kundene har allerede opplysningene i en webbasert løsning gjennom regnskapssystemet, og det er ingen ytterligere risiko ved å ha det i Nextcom.»

Wolf skyter inn at Nextcom også har et eget GDPR-verktøy hvor brukerne kan styre sletting av data, utlevering av opplysninger på forespørsel og lignende.

Vil endre måten vi håndterer data på

Wolf og Talmoen tror denne funksjonen påvirke fremtiden for CRM-systemer og datahåndtering. «Det blir enklere for bedriftene å implementere og bruke data,» påpeker Wolf. «CRM-systemet vil med denne integrasjonen alltid ha verifisert korrekt informasjon, noe som sparer både tid, frustrasjon og penger.»

Nextcom er i kontinuerlig dialog med kundene. «Vi tar imot bestillinger på det kundene ønsker og forbedrer løsningen etter deres innspill,» forteller Talmoen. Han nevner også planer om å utvide funksjonaliteten i fremtiden. «Vi planlegger å håndtere inngående fakturaer og attesteringsløsninger, samt knytte persondata mot personalsystemet i vår enterprisemodul. Attesteringsløsningen finnes allerede i Nextcom, og etterhvert skal vi legge den inn mot regnskapssystemet, mot bilagsmottaket der.»

Vil nå et bredere marked

På lang sikt håper Nextcom å nå et bredere marked. «Vi har flest store bedrifter som kunder i dag, men ønsker å ta en større del av SMB-markedet,» sier Wolf. «Vi vil tilgjengeliggjøre et godt verktøy for mindre bedrifter, på lik linje med de store, og tilby CRM som allemannseie.»

Ønsker å samarbeide med regnskapsførere

Nextcom ønsker å samarbeide med regnskapsførere og regnskapshus for å distribuere produktet. «Dette vil de tjene på i form av provisjon, tidsbesparelse, redusert risiko for feil, og bedre kundetilfredshet,» avslutter Wolf.

Med Nextcom GO setter Nextcom en ny standard for enkel og effektiv CRM-integrasjon, noe som kan revolusjonere måten bedrifter håndterer data på.

Fornøyde kunder

Kunder som har tatt Nextcom GO i bruk, er svært fornøyde. Les artikkelen om solskjermingsbedriften Far&Sun sin erfaring her.


Prøv gratis!

Systemet er intuitivt og enkelt å bruke, slik at du kan ta det i bruk uten opplæring. Prøv det helt gratis og uforpliktende i 14 dager!

Kontakt oss

Har du spørsmål om Nextcom GO, kontakt oss gjerne!